Hattrick Koen de Louw tegen Rood Wit Veldhoven

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren – Na een 2-0 ruststand verdubbelde een goed spelend Someren de score in de tweede helft. De eerste drie treffers kwamen op naam van Koen de Louw en  in de slotfase bracht invaller Maico Meulen de 4-0 eindstand op het socrebord. Een doelpunt van Tim van den Boomen in de slotfase werd afgekeurd.

In de eerste twintig minuten waren beide teams aan elkaar gewaagd. Er werd in hoog tempo gevoetbald en beide teams creëerden doelkansen. Koen de Louw strandde op de sterke Rood Wit-doelman Jesse Bertrams, aan de andere kant had Finn van Gulik pech dat zijn inzet via een Somerenaar in het zijnet belandde.

Halverwege de eerste helft leidde een snelle Somerense aanval, met een steekpass van Max Sonnemans op Wesley van den Boomen, tot een perfecte voorzet op de inkomende Koen de Louw, die vallend de 1-0 binnen kopte. Een prachtig doelpunt!!

Binnen het half uur werd het 2-0 na een hoekschop van Justin Hoeben. De bal bleef hangen bij de tweede paal en weer was het Koen, die -wellicht met een lichte touché van broer Nick- doelman Bertrams kansloos liet.

Hoewel de gasten in de slotfase van de eerste helft iets meer aandrongen, kreeg Someren de beste kans: Wesley van den Boomen speelde Luc Bouwmans aan, die vlak voor de doellijn werd afgestopt door de Rood Wit-doelman.

In het eerste kwartier na rust gebeurde er weinig verheffends. Na een uur spelen moest Somerenaar Niels Schweren, vermoedelijk met een hamstringblessure, het veld verlaten. Zijn plaats werd ingenomen door Oelse Venhuizen. Enkele minuten later kwam de thuisclub op 3-0. Een schot van Wesley van den Boomen werd geblokt door een Rood Wit-verdediger. De bal kaatste terug het veld in en viel voor de voeten van Koen de Louw, die randje zestien verwoestend uithaalde en zijn derde treffer van de dag aantekende.

Vanaf dat moment was het verzet van Rood Wit helemaal gebroken en speelde Someren een gewonnen wedstrijd. In de laatste tien minuten kwam Maico Meulen in het veld als vervanger van Dévi Fondon. Al na twee minuten gaf hij een assist op Tim van den Boomen, maar dienst doelpunt werd geannuleerd vanwege buitenspel.

Even later scoorde Maico zelf en bracht de eindstand op 4-0.

Someren stijgt door deze overwinning naar de derde plek op de ranglijst en speelt komende zaterdag op sportpark ‘’t Root tegen aartsrivaal NWC.

De oranjehemden verloren de laatste twee wedstrijden en zullen zaterdag tot op het bot gemotiveerd zijn om Someren een hak te zetten.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Nick de Louw, Niels Schweren (61 Oelse Venhuizen), Ron van Stratum (76 Gjalt Burger), Luuk Hoeben, Luc Bouwmans (76 Tim van den Boomen), Max Sonnemans, Dévi Fondon (81 Maico Meulen), Koen de Louw, Justin Hoeben.

Verslag : Gerard Slegers
Foto's: Gerard Verdonschot

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)