Someren houdt gelijke tred met Mierlo-Hout (1-1)

Mierlo Hout 1 (zon)

2e klasse H

17 oktober 2021 14:30

K. Hoeveler

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

SV Someren won de vorige drie wedstrijden overtuigend (doelsaldo 15-0), maar trof in Mierlo-Hout een tegenstander van een veel zwaarder kaliber. Met name in de eerste helft werd duidelijk dat ’t Hout over een selectie beschikt met veel technische kwaliteiten. Voor rust had Mierlo-Hout een licht overwicht en het ging de rust in met een 0-1 voorsprong. Ook in het begin van de tweede helft begonnen de gasten goed, maar geleidelijk aan nam een hardwerkend Someren het initiatief over en dat leidde uiteindelijk tot een verdiende 1-1 eindstand.

De wedstrijd was amper begonnen toen Luc Bouwmans namens de thuisclub een schot losliet, waar doelman Lebens meer moeite mee had, dan nodig leek. In de vijfde minuut kwam ’t Hout uit de eerste doelkans meteen op voorsprong. Richard Rooijakkers stond aan de basis en Jasper Lalisang krulde de bal perfect in de kruising, 0-1. De enige dissonant in het  technisch vaardige  team van coach Raymond Koenraadt was Milan Lebens. De doelman maakte voor rust enkele rare capriolen. Vijf minuten voor rust kwam hij ver uit zijn doel en torpedeerde Tim van den Boomen op de rand van de zestien. Scheidsrechter Hoeveler gaf voordeel, maar Koen de Louw zag zijn inzet uiteindelijk toch gekeerd worden door de keeper. Even later was Koen heel dicht bij de gelijkmaker. Hij ging op links door en verschalkte de doelman met een diagonaal schot, dat eindigde op de paal.

In het eerste deel van de tweede helft startte Mierlo-Hout  goed, zonder dat het uitgespeelde kansen kreeg. De Somerense verdedigers gaven weinig ruimte weg en Nick de Louw en Niels Schweren wonnen nagenoeg alle luchtduels in het centrum van de verdediging. Met nog een half uur te spelen, claimden de gasten een strafschop na een vermeende overtreding net binnen de zestien. De arbiter liet echter doorspelen en vrij snel daarna kwam de thuisclub op gelijke hoogte. Justin Hoeben gaf vanaf links een voorzet en Tim van den Boomen kopte de bal door op Luc Bouwmans, die de doelman met een knappe volley kansloos liet, 1-1.

In het laatste kwartier hadden beide teams de wedstrijd in hun voordeel kunnen beslissen. Someren-doelman Sil Joosten bracht twee keer goed redding op o.a. een inzet van Jeroen Rooijakkers. Aan de andere kant hield Milan Lebens zijn team op de been door kansen van Justin Hoeben en Dévi Fondon te pareren.

Op zondag 24 oktober speelt Someren weer een thuiswedstrijd tegen Rood Wit Veldhoven.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Niels Schweren (geel), Nick de Louw,  Ron van Stratum, Max Sonnemans (geel), Tim van den Boomen (69 Dévi Fondon), Luuk Hoeben, Koen de Louw, Luc Bouwmans, Justin Hoeben.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van den Broek