Oirschot Vooruit – Someren 2-1

5688GC
OIRSCHOT
tel. 0499-550951

Een wedstrijd die voor Someren best aardig begon. Er werden diverse kansen gecreëerd maar de bal wilde er niet in. En je weet dan wel wat er gebeurd. Bij de eerste de beste gevaarlijke aanval van Oirschot Vooruit vloog de bal er wel in. Net voor rust maakte Someren nog gelijk maar 2 minuten na de rust was het alweer Oirschot Vooruit dat wist te scoren en de 2-1 maakte. Dit bleek achteraf ook de eindstand te zijn.

Someren startte goed aan deze wedstrijd ondanks dat men wat problemen had met de grasmat. De eerste kans was er voor Tim vd Boomen maar zijn schot werd geblokkeerd. Vervolgens kwamen er 2 grote kansen voor Luc Bouwmans. Bij zijn eerste kans omspeelde hij de doelman, maar bij zijn schot werd de bal nog net voor de doellijn weggehaald en bij de tweede kans werd hij, na een combinatie met Koen de Louw, vrij voor doelman Niels Stalmans gezet. De doelman wist een zeker doelpunt te voorkomen. In het eerste half uur kwamen er ook nog kansen voor Maico Meulen en Koen de Louw. Ook zij wisten niet te scoren. Het was dan ook Oirschot Vooruit dat in de 30e minuut liet zien hoe het moest. Frans Meeuwis werkte de bal achter doelman Sil Joosten en bracht de stand op 1-0. Toen iedereen dacht dat dit ook de ruststand zou worden wist Koen de Louw, na goed doorzetten van Oelse Venhuizen, de gelijkmaker binnen te schieten, wat ook de ruststand werd.

Na de rust werd Tim vd Boomen vervangen door Mike Verdonschot, maar de ploegen waren nog maar net aan de 2e helft begonnen toen Bram van Straten opnieuw wist te scoren voor Oirschot Vooruit. Via de binnenkant van de paal scoorde hij de 2-1. Someren moest toen op zoek naar de gelijkmaker, maar het spel in de 2e helft leverde nog maar weinig kansen op. Toch was Luc Bouwmans nog dicht bij de gelijkmaker. Uit een voorzet van Mike Verdonschot verzuimde hij de gelijkmaker binnen te koppen. Er werden nog enkele wissels toegepast maar dit leverde voor Someren niet het gewenste resultaat op. In de slotminuten was Oirschot Vooruit dichter bij de 3-1 dan Someren bij de 2-2. Over de gehele wedstrijd gezien heeft Someren, zeker gezien de kansen in de eerste helft, punten laten liggen in Oischot.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Ron van Stratum, Nick de Louw, Oelse Venhuizen Wesley vd Boomen), Max Sonnemans, Justin Hoeben (Luuk Hoeben), Luc Bouwmans, Niels Schweren, Tim vd Boomen (Mike Verdonschot), Koen de Louw, Maico Meulen (Gjalt Burger).

Verslag: Fons Hasselman
Foto's: Gerard Verdonschot