Matige Kanaalderby eindigt onbeslist

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Asten – Ondanks het kletsnatte herfstweer waren opmerkelijk veel bezoekers naar sportpark ’t Root gekomen voor de Kanaalderby. En weer slaagde Someren er niet in om NWC op Astens grondgebied te verslaan. Kansen kwamen er wel voor de blauwwitten, met name in de slotfase, en dus voelde de 0-0 einduitslag voor de Somerenaren toch een beetje als een nederlaag.

In een tegenvallende wedstrijd, je had er gif op in kunnen nemen,  was Someren over de hele linie genomen de beter voetballende ploeg. De spaarzame kansen kwamen in de eerste helft vooral uit standaardsituaties. In de veertiende minuut kopte Ruud Leenen de bal over het Somerense doel na een hoekschop van Arne van Geffen. Even later waren de bezoekers tot tweemaal toe dreigend uit corners, maar doelman Gijs Brüsewitz wist het gevaar te beteugelen. Halverwege de eerste helft was Koen de Louw dichtbij het openingsdoelpunt, zijn schot verdween buiten bereik van de Astense doelman voorlangs het doel. Ook Dèvi Fondon kreeg nog een kans na een voorzet van Wesley van den Boomen, maar hij lepelde de bal hoog over het doel. Op slag van rust schoot NWC-er Youri van Brussel na een hoekschop in het zijnet. Dat waren de voornaamste wapenfeiten in een slordige eerste helft met veel balverlies.

De tweede helft leek aanvankelijk ook meer op een foutenfestival. Vooral de gastheren waren onrustig aan de bal, en van goede aanvallen was nauwelijks sprake. Kansen voor de thuisclub bleven uit, alleen Someren maakte nog enkele keren aanspraak op een doelpunt. De eerste grote kans was voor invaller Maico Meulen, die de bal op aangeven van Koen de Louw over het Astense doel schoot. Tien minuten voor tijd was ook Koen zelf dichtbij een doelpunt, maar zijn harde pegel verdween rakelings naast de paal. In de slotfase verhoogden de blauwwitten de druk en dat leidde in blessuretijd tot enkele hectische taferelen in de Astense doelmond.
Na een hoekschop viel de bal op enkele meters van het doel voor de voeten van de ingevallen Tim van den Boomen. Die haalde vol uit en zag tot zijn verbazing dat verdediger Douwe Hurkmans de bal nog over de achterlijn wist te krijgen. De laatste mogelijkheid ontstond uit een vrije trap: Max Sonnemans legde de bal panklaar op het hoofd van Koen de Louw, die werd gehinderd door teamgenoot Niels Schweren en naast het doel kopte.

Someren moest uiteindelijk genoegen nemen met één punt en kan zich op gaan maken voor het duel van komende zondag tegen het sterke Marvilde.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen (geel), Niels Schweren, Nick de Louw, Ron van Stratum, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Luuk Hoeben, Justin Hoeben (78 Tim van den Boomen), Koen de Louw, Dèvi Fondon (58 Maico Meulen).

Opstelling NWC: Gijs Brüsewitz, Damon Claessens (64 Martijn Ghielen, geel), Ruud Leenen, Leon van den Bosch, Martijn Henst (90 Menno Janssen), René Peters, Douwe Hurkmans, Youri van Brussel, Mark Bosch, Jeroen van Deursen, Arne van Geffen (74 Daan Hendrix, geel).

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Jan van den Broek