Veteranen: Een fel duel

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Het was alweer een hele tijd geleden dat we tegen SJVV gevoetbald hadden. Een club die als uitzondering op vele andere clubs in de regio kan beschikken over twee veteranenteams. Wij mochten onze voetbaltalenten testen op een van de twee.

Op een ondanks de droogte best goed bespeelbare echte grasmat, kwamen wij al vlug tot scoren in de 3e minuut. Via een mooi opgebouwde aanval vanuit de achterhoede en het middenveld, kon Maarten een prima assist geven op René, die vervolgens de bal soepeltjes in het doel werkte. De tegenstander was zichtbaar verrast en kon geen juiste posities vinden in het spel om onze passes op tijd te onderscheppen. De klok tikte door in ons voordeel, want al meteen in de 7e minuut volgde het 2e doelpunt van Edwin over rechts, via een uitgekiende assist van Jorn.

De spanning in het team van SJVV begon langzaam op te lopen. Dat had tot gevolg dat hun scheids in hetzelfde tempo de regie over de wedstrijd begon te verliezen. Er werd gefloten voor overtredingen die geen overtredingen waren en buitenspel werd ook een hele opgave voor hem. Maar we bleven sportief met z’n allen, al werd dat wél steeds moeilijker. Gelukkig wisten we dat we allemaal oud en wijs genoeg waren en werd er alleen maar gebruik gemaakt van allerlei woorden om ieders frustratie naar elkaar te uiten. Dat gaf weer een heel gedoe, wat op sommige van de spelers van SJVV het effect had van de spreekwoordelijke stier en de rode lap. De scheids zocht naar een moment om de regie weer over te nemen. In een stevig, maar fair duel om de bal werd Peter als zondebok door de arbiter aangewezen en voor onbepaalde tijd voor rust naar de dug-out gestuurd.

Inmiddels had de thuisploeg de schade alweer ingehaald, door in de 10e en 17e minuut te scoren, waardoor het spel weer helemaal open lag. Daar maakte Tim dankbaar gebruik van door via de assist van Jorn een voor ons prachtig 3e doelpunt te scoren. De hoop was weer terug en we gingen met opgeheven hoofd de kleedkamer in.

Na rust probeerden we onze voorsprong te verstevigen. Het doel van SJVV leek wel een vesting die door ons continu bestookt werd. Schoten gingen over, ernaast en op de lat, of de keeper stond net op de juiste tijd op de juiste plek in z’n doel. Het wilde maar niet lukken om die verrekte bal tussen de palen te krijgen. De tegenstander lukte het echter wel en dan ook nog aan onze kant. Twee extra doelpunten kregen we nog om de oren tot het fluitsignaal van het einde van de wedstrijd klonk. Dit hadden we niet verwacht … misschien was een gelijkspel een betere weergave van het duel geweest.

Filmmateriaal: Wim, geniet van z’n vakantie

Tekst:             Marcel