Veteranen: Mokerslag voor tegenstander

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Na de laatste onnodige nederlaag in de uitwedstrijd van afgelopen maand oktober, hadden we nog wat recht te zetten met onze tegenstander uit Mierlo. Een uitgebalanceerd team met oude rotten in de basis, die het ons regelmatig flink moeilijk weten te maken, met die gedachte als voorbereiding stuurde Jan onze coach ons de groene mat op.

Mifano startte het duel met een sterke en duidelijke openingsaanval, waaruit direct binnen vijf minuten hun eerste doelpunt werd gemaakt. Onze verdediging werd compleet overrompeld door een boogbal vanuit rechts, over onze verdedigers heen zo op het hoofd van de sprits van MIFANO, die de hoek voor het uitzoeken had. Even uit het veld geslagen moesten we op zoek naar een juiste speltactiek als antwoord op het ervaren spel van MIFANO.

Het eerste antwoord ontstond vanuit een genomen corner door Erik, die de bal hoog voor het doel in de zestien kreeg, waardoor Rene opnieuw ook in deze wedstrijd de juiste man, op de juiste plek, op het juiste moment leek, was het niet dat zijn kopbal nét de lat raakte en van het doel terug het veld in stuitte.

Ondanks het feit dat we het spel met regelmaat rustig vanuit achterin op wisten te bouwen, zag MIFANO kans om eveneens met vaste regelmaat onze aanval te breken en via een snelle counter een tegenaanval te forceren. Prachtig keeperswerk van Marc maakte daar dan herhaaldelijk een abrupt einde aan! MIFANO kreeg wel de kansen, maar kreeg gaandeweg de wedstrijd steeds meer moeite deze te verzilveren.

In ons spel leek het er even op te gaan lijken of dat we aan het proberen waren een mooi schot op goal voor te bereiden. Tegenstanders werden uitgekapt, ballen werden doorgepasst, maar een echt schot op doel liet lang op zich wachten, totdat Jorn plotseling een gaatje in de verdediging had gevonden en een streep op doel loste! Met succes verraste hij de keeper door de bal op het laatste stuk voor de doellijn een stuiter mee te geven.

Een gelijkspel blijft altijd spannend. Wat zal de tegenstander voor tactiek toe gaan passen om op voorsprong te komen. Deze keer echter waren wij het team met de verrassende tactieken! Edje begint onderhand onze wonderboy te worden. Vanuit een mooi opgezette aanval over de linkerflank legt Tim de bal voor op Rene, die op zijn beurt een subtiel steekpassje op Edwin gaf, waarna hij een mooi schot wist te lossen dat doel trof tussen de palen van MIFANO.

Tijdens de rust werd er bij beide teams gewisseld. Voorin kregen wij meer overzicht vanuit de lucht met onze spits Peter. Met zijn speloverzicht wist hij samen met Tim een mooie aanval op te bouwen en in een een-tweetje Tim het derde doelpunt van de wedstrijd te laten scoren. Tim vond ook deze keer zijn draai steeds meer binnen het team en kon later in de wedstrijd opnieuw laten zien dat hij weet hoe hij een goede assist voorin weet te veranderen in een uitgespeeld doelpunt.

We kregen er eerst nog één om de oren van MIFANO, door te late reacties van onze achterhoede op een wederom goed opgezette aanval van de tegenstander. Maar toen was de trukendoos leeg bij de mannen uit Mierlo. Wij daarentegen hadden nog twee verrassingen voor hen in petto! Vanuit het middenveld wist Marcel in de 25e minuut de bal op Rene te passen, die vanuit zijn opkomende rechter positie goed en uitgekiend de bal binnen de zestien op Peter kon terugleggen, waarna Peter met zijn schot het open doel mocht uitkiezen. Uiteindelijk ontstond de laatste frustratie voor MIFANO over de as van het veld. Peter zag in het opzetten van de aanval hoe Jorn een streep over de grasmat trok en legde met zijn assist de bal mooi in de loop van Jorn, zodat deze de laatste mokerslag mocht uitdelen aan MIFANO.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim