Veteranen: Allebei van hetzelfde

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Precies een maand geleden stonden beide teams nog tegenover elkaar op de kunstgrasmat in Someren. Deze wedstrijd moesten de Blauw-Witten het opnemen tegen SVSH op hun enige echte Heise grasmat.
En dat was weer ff wennen! Gewoon de bal laten rollen is vaak het motto, maar die regel ging deze keer niet voor iedereen op!

SVSH had tijdens de eerste helft weinig moeite om het de spelers van SVSomeren moeilijk te maken. Zelfs de vlagger werd helemaal meegesleurd in het volgen van hun spel, waardoor deze jonge helemaal vergat te vlaggen! Ze lieten een sterk positiespel zien, maar hadden daarentegen heel veel moeite om te scoren. De ene na de andere knal op het doel van Marc werd of door Marc op meesterlijke wijze gekeerd, of de ballen vlogen over of langs de goal.

Zo voor en na kregen wij het toch voor elkaar om het spel van de Hei te doorbreken en op te stomen naar hun keepersgebied. Jorn liet zien dat hij gaandeweg de wedstrijd steeds meer duels wist te winnen op het middenveld. Hierdoor kon hij zich bij een van zijn acties los maken van zijn tegenstander en een gericht schot op het Heise doel loslaten. De keeper had moeite met de bal onder controle te krijgen, maar helaas had Rene evenveel moeite om de bal in de rebound het net in te kegelen.

Het bleef lange tijd bij een enkele corner, totdat een mooie assist van Darek door Peter S. goed werd aangenomen. Peter had ook deze keer het voordeel dat hij over alles en iedereen heen kan kijken en dus bij zijn balaanname de situatie snel inschatte en de bal mooi in een lange boog over de Heise keeper zo tussen de palen het net in schoot.
De mannen uit de Hei kregen bijna een ‘mental breakdown’, nondejus die hadden ze dus even niet zien aankomen!

Na rust leken de rollen helemaal omgedraaid. De pep-talk van de Heise coach had de spirit in de spelers niet kunnen bereiken, want het spel was niet te vergelijken met dat van de eerste speeltijd. Ondanks de ondersteuning van hun supporters wist SVSH geen vuist te maken tegen het offensieve spel van hun bezoekers. Maar onze Blauw-Witten op hun beurt kregen het niet voor elkaar om de bal een tweede keer tussen de palen van de tegenstander te krijgen.  De ene na de andere bal werd afgevuurd op het doel van de Hei. En ook hún keeper liet zich van zijn sterkste kant zien en wist een verdere nederlaag te voorkomen. Sterker nog, de Hei zou de Hei niet zijn als ze toch nog even één momentje van onoplettendheid van hun tegenstander wisten te benutten, om de bal aan de andere kant er wél in te knallen!

Zoals altijd werd ook deze keer de overwinning door beide teams uitbundig gevierd, want een gelijkspel voelt toch een beetje als winnen. Ook deze derde helft werden speltactieken over en weer uitgewisseld en ruim besproken. Dat gaf bij sommigen van ons zoveel stof tot nadenken dat er helemaal vergeten werd om de tas met tenues mee naar huis te nemen. De mannen uit de Hei waren op hun beurt zo geïnspireerd geraakt door alle overtuigende voetbalpraatjes, dat ze het niet na konden laten om toch even te voelen hoe het is om het tenue te dragen van hun tegenstander! Aan de foto te zien heeft het heel wat losgemaakt!!!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim