Mierlo-Hout zet zwaar in na laatste nederlaag

SV Someren Veteranen

RKSV Mierlo Hout Veteranen

19 februari 2022 17:00

Sportpark De Kuil
dr. Abraham Kuyperlaan 5
1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Uit betrouwbare bron was ons ter ore gekomen dat Mierlo-Hout een flinke kater had overgehouden aan de laatste wedstrijd, waarin wij met een 1-0 overwinning het Mierlo-Houtse strijdtoneel hadden verlaten.

Deze keer mochten de Houtse spelers naar onze Potakker komen. Voor ons begon de thuiswedstrijd met een tegenvaller. Jeroen was op de valreep positief getest  en Marcel was met klussen door z’n enkel gegaan. Het basisteam moest dus ff worden aangevuld met wat reservemateriaal. Snel zette Jan z’n hulptroepen in om extra spelers te ronselen. Jorn en Martin kwamen de aanval versterken en hebben in deze match zeker hun strepen verdiend.

Jorn was op het middenveld een stevige stoorzender voor de tegenstander. Hij delegeerde vanuit zijn middenveldpositie het spel naar de beide flanken op Martin en Darek. Darek wist het zijn tegenstander flink moeilijk te maken. Vele malen speelde hij de verdediger van Mierlo-Hout uit en kreeg kans op kans om de bezoeker op een achterstand te brengen.

Martin echter had op een slimme manier meer geluk. Met een 0-1 achterstand na een mooie openingstreffer van Mierlo-Hout, maakte Martin met de sluwheid van een vos slim gebruik van de blunder van de keeper en kreeg hij het voor elkaar om een 1-1 tussenstand te forceren.

De balans was weer in de wedstrijd. Mierlo-Hout speelde met een gezonde souplesse. Onze verdediging had flink wat te stellen met hun aanvalstactieken. Peter, Peter, Frank en ikzelf hadden onze handen vol aan al de opkomende voetbalsnelheid. De langste Peter liet zien dat hij als voorstopper zijn mannetje wel stond en wist de ene na de andere aanval met succes te keren. Uiteindelijk kreeg Mierlo-Hout het toch voor elkaar om een 2e treffer in de touwen te schieten.

Het mag gezegd worden dat wij ook deze wedstrijd over de nodige veerkracht beschikten. Ondanks het stevige positiespel van de mannen uit Mierlo-Hout, kwamen we veelvuldig in hun zestienmeter gebied. In een rommelig momentbutste de bal tegen de arm van een van de verdedigers van de uitspelende ploeg, waarmee ons de mogelijkheid werd geboden om er een gelijkmaker in te kogelen.
Darek liet als nemer van de penalty zien dat hij over een scala van kwaliteiten beschikt! Met een onverschrokken uithaal knalde hij de bal het doel in. Onze interim scheids Hans kon opnieuw naar de middenstip wijzen. Gelijkspel!

Na rust liet de wedstrijd een open karakter zien. Dat betekende opnieuw kansen voor ons, maar tegelijkertijd ook voor de tegenstander. Zij lieten toch zien over net wat meer veerkracht te beschikken en maakten beter gebruik van de zwakke momenten in de verdediging. Met een 2-4 eindstand werd deze sportieve wedstrijd geëindigd en staan we dus weer quitte!

Foto- en filmmateriaal: Wim was ff weg deze keer, dus we hebben geen beeldmateriaal!

Tekst:                          Marcel

SV Someren 1