Mazzel voor beide teams en bloemen voor Jan onze Coach

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Het was weer zover, de bal mocht weer rollen. En zoals altijd is de openingswedstrijd een echte onvervalste derby tegen De Hei! Maar voordat we het veld op mochten werd er in de kleedkamer door Frank eerst een kort woordje van dank gericht tot Jan onze Coach en werd er onder applaus namens de spelers aan Jan een bloemetje overhandigd, omdat hij meer dan 25 jaar sponsor van de Veteranen is en het team daarnaast ook altijd trouw heeft gecoached! Een geweldige mijlpaal Jan! Bedankt namens alle veteranen!
Met dit gevoel van gedeelde trots gingen we het veld op om samen met onze tegenstander er weer een mooie pot voetbal van te maken.

Er had een verjonging plaatsgevonden bij de Veteranen van SVSH. Enkele snelle spelers vormden een zichtbare versterking voor het middenveld en de spits van het team uit De Hei. Zij hadden er alweer een wedstrijd op zitten en voor ons was het de eerste krachtmeting.

De wedstrijd opende met een veelvuldig goed opgezette aanval van SVSH. Ons antwoord was een wat te voorzichtig balbezit en sommige passes werden daardoor gemakkelijk door de tegenstander onderschept, zodat een aanval tijdig in de kiem werd gesmoord en zelfs een counter opleverde voor SVSH. We hadden echter telkens een korte mandekking als reactie, waardoor het spel een hele poos heen en weer ging.

Met Edje in de spits, Erik op de linksbuitenpositie en Darek rechtshalf en Hans op rechtbuitenpositie wisten we de verdediging van De Hei met vaste regelmaat zenuwachtig te krijgen. De aanhouder wint en dus kon Hans via een strakke dieptepass van Darek de bal voor het doel knallen, waardoor een door Edje opgejaagde verdediger uit De Hei in eigen doel schoot.

Enigszins aangeslagen herpakte de mannen van SVSH zich weer. Enkele gevaarlijke schoten op ons doel waren hun antwoord, maar wederom was Marc onze troef met prachtige reddingen, waaronder een geweldige snoekduik in de verste bovenhoek van het doel. Maar ook de keeper uit De Hei liet zich zien met prima reddingen. Tot twee maal toe wist hij met handen en voeten de bal uit het doel te houden, toen Edje en Darek hun schoten tussen de palen probeerden te krijgen. Het werd een leuke open wedstrijd met aan beide zijden over en weer kansen.

In de tweede helft liet SVSH een terugval zien. Het leek of zij even aan het zoeken waren naar een manier om ons betere positiespel te doorbreken. Even zag het er zelfs naar uit dat wij onze voorsprong konden verruimen. Darek kreeg meerdere kansen om de keeper te passeren, maar kon de klus telkens niet verzilveren. Edje had daarentegen meer geluk. Met een snelle actie vanuit het middenveld kon hij zich losmaken van zijn tegenstander en kon de bal met een mooi geplaatst schot over de keeper het doel in schieten. De VAR had hier zeker zijn nut kunnen bewijzen, maar helaas moest onze scheids vertrouwen op de opgeheven vlag van de grensrechter van SVSH en het doelpunt afkeuren. Een zichtbaar gefrustreerde Edje wilde vervolgens het bijltje erbij neerleggen. Zo valt er natuurlijk niet te winnen! Maar karakter als hij heeft, zette hij zijn strijd voort!

De messen bleven aan beide kanten geslepen. Beide teams bleven mooie kansen creëren. Totdat SVSH toch even meer mazzel had dan wij en in een overigens mooi en strak opgezette aanval de bal met een streep alsnog in ons doel kreeg. Eindstand 1-1, of moeten we schrijven 1(+1) -1.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim