Een jong Veteranenteam als tegenstander

SV Someren Veteranen

SSE Veteranen

13 november 2021 17:00

Het was alweer een flinke tijd geleden dat we de mannen van SSE als tegenstander hadden. In de laatste ontmoeting was de wedstrijd geëindigd in een gelijkspel. Nu waren de kaarten opnieuw geschud en konden beide teams er een nieuw spektakel van maken.

En een spektakel was het, want door de gemiddeld jonge leeftijd van de tegenstander lag het tempo van de wedstrijd aan de hoge kant. Onze jonge spitsen Benny, Tim en Maarten brachten als antwoord hierop evenwicht in het speltempo en er ontstonden daardoor voor ons evenveel doelrijpe kansen als voor de tegenstander. Darek onze nieuwe achterhoedespeler kon meteen aan de bak en kreeg de kans om te laten zien wat hij allemaal aan voetbaltechniek in huis had. Hij wist in de 2e helft een tweede tegendoelpunt te voorkomen.

In de eerste helft ging het dus zo’n beetje gelijk op. Maarten kreeg enkele geweldige kansen om te scoren, waarbij een bal de onderkant van de lat raakte en helaas weer terug het veld in stuiterde. Benny kon zich meerdere keren dwars door de verdediging van SSE froemelen, maar stuitte uiteindelijk op een verdediger teveel of op de keeper. En ook Maarten en Martien wisten de verdediging van de tegenstander te testen met hun afstandsschoten.

De tegenstander was snel in het omschakelen en het opzetten van de aanval. Onze keeper Marc was daarentegen ook in deze wedstrijd op spectaculaire wijze net even sneller in het onderscheppen van de bal. Een moment in de eindfase van de wedstrijd had SSE echter even wat meer geluk en zag Marc de bal van achter Marcel onze laatste man te laat op het doel afkomen, waardoor de spits van SSE de bal netjes rechtsboven in de hoek kon schieten. Eindstand 0-1.

Link naar filmmateriaal.

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst:                          Marcel

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker