SVSomeren 3 – 1 Olympia Boys De 2e helft maakte het verschil.

SV Someren Veteranen

Olympia Boys Veteranen

30 oktober 2021 17:00

Het was wederom een leuke en sportieve voetbalpot tegen Olympia Boys. Hier en daar zaten er wat scherpe kantjes aan, maar die werden door onze arbitrage en naar ieders tevredenheid vakkundig opgelost.

De wedstrijd werd door ons geopend  met pressievoetbal. Jelle, Jorn, Tim en Thijs waren voor dit duel door onze coach opgesteld en zorgden voor extra druk op de defensie van Ommel. De tegenstander zocht telkens via het rondspelen van de bal naar een opening om door te kunnen breken naar ons doel.

Ondanks af en toe te voorzichtig spel en daardoor soms onnodig balverlies lukte het ons vaak toch om gevaarlijk te worden op de helft van de tegenstander. Met Martien op het middenveld werd het spel tactisch verdeeld. Mooie acties ontstonden daardoor en Tim en Jelle wisten vaak druk op te bouwen via de flanken. Thijs had helaas minder geluk en moest gauw genoeg met een hamstringblessure het speelveld verlaten.

De tweede helft moest het verschil gaan maken, want in de eerste speelhelft lukte het ons niet om op voorsprong te komen. Een eerste kans ging rakelings aan de voeten van Rene voorbij, toen deze uit een assist van Jelle vanuit rechts de bal net niet het doel in kon rossen. Maar onze trouwe spits heeft meerdere talenten naast het professioneel nemen van corners. Vanuit de rebound werd door hem een prachtige voorzet gegeven, waardoor Frank de bal op maat in de rechter hoek van het doel van Ommel kon koppen. Het ijs was gebroken en het leek of dat wij meer met lef durfden te voetballen. Er werden aan beide zijden meer open kansen gecreëerd, waardoor het een leuke partij voetbal werd.

Ommel liet regelmatig grote kansen liggen, zodat wij af en toe goed weg kwamen. Een mooie knal op ons doel ketste zelfs via de paal weer het veld in. Even werden we wat slordig in de afwerking en hadden we moeite om goed balbezit te houden. Tot op het moment dat Martien een steekpass kon geven vanuit het middenveld op Tim, die op zijn beurt weer snel de bal door wist te tikken op Jelle, die met een mooie kap en draaibeweging zich losmaakte van zijn tegenstander en de bal knap in de rechterhoek van Olympia Boys knalde.

We kwamen helemaal los, zo leek het. Ommel had steeds meer moeite om hun middenveld en hun verdediging goed op te stellen. Van deze situatie maakte Tim slim gebruik, door vanuit linksbuiten zijn aanval op te bouwen, op het juiste moment de bal vol op de slof te nemen en via de rechter doelpaal het derde doelpunt neer te zetten. Ommel wankelde, maar bleef overeind, want even later wist Joep, de spits van Ommel de eer voor Olympia Boys toch nog te redden via een prachtig strak schot op ons doel, waardoor Marc alsnog één keer geklopt werd.

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst:                             Marcel