Eén goed schot op doel was genoeg!

SV Someren Veteranen

Sv de Braak Veteranen A

23 oktober 2021 17:00

Het ene na het andere Helmondse voetbalteam hebben we ook dit seizoen als tegenstander. Het is een feit dat ‘De Braak A’ zijn naam mee heeft, maar niemand wist zeker of dat ook werkelijk zo is, dus in de kleedkamer werd voor de wedstrijd de speltactiek nog eens goed doorgenomen en kreeg iedereen van de coach te horen wat zijn taak was!

De tegenstander liet al meteen aan het begin van de wedstrijd zien dat zij beschikten over een goed op elkaar ingespeeld team. Onze verdediging werd dan ook continu onder druk gezet en getest op hun sterke en zwakke plekken. Ook in dit duel konden we bouwen op de keeperkwaliteiten van Marc. Drie doelrijpe kansen voor de mannen uit Helmond werden door hem voor de lijn weggeplukt. We hadden te maken met een gedreven tegenstander die niet met zich liet sollen en voetbalde vanuit de aanval. Ze zaten er bovenop en omdat wij af en toe te voorzichtig passten, leden we onnodig veel balverlies.

Omdat we te kampen hebben met veel blessureleed, hadden we ook deze wedstrijd enkele gastspelers kunnen opstellen. Bennie en Cobus waren in deze wedstrijd naast Maarten, maar die hoort al helemaal bij de basis, een goede aanwinst voor het team. De snelheid van Bennie, de gewiekstheid van Cobus en het doorpakken van Maarten zorgde er onder andere voor dat wij vanuit het middenveld een bedreiging konden zijn voor de defensie van De Braak A.

Onze tankbrigade hadden we deze wedstrijd op rechts opgesteld om, mocht het nodig zijn ongenadig toe te slaan. Maar helaas liep ook deze week ‘de tankbrigade’ vast. Alleen deze keer was het geen modder, maar ging het om de scheids die niet veel moeite had bij het doorzien van een echte schwalbe. Maar over de flanken konden we toch telkens gevaarlijk worden en lukte het Bennie om uit een assist van Cobus bijna een doelpunt te forceren door de bal in het keepergebied maar net over het doel te wippen.

De tegenstander kreeg steeds meer door dat zij te maken hadden met een standvastig thuisspelend team dat zich niet zomaar de kaas van het brood liet eten! Er ontstond twijfel in hun defensie en er werd meer afwachtend verdedigd. Dat bracht extra twijfel met zich mee bij de keeper van De Braak A, die uiteindelijk een mooie knal van Cobus op zijn doel even met te veel ontzag beoordeelde en vervolgens door zijn handen het doel in liet glippen. Vertwijfeling bij de verdediging van de tegenstander, dit had niet mogen gebeuren, hoe moest dít nou weer thuis in Hellimund uitgelegd worden! Voor sommigen van hen was het zelfs dubbel zo zuur, want zij moesten spelen tegen een van hun (oudste) collega’s nota bene!

Maar de strijd was nog niet gestreden, want René zag ook zíjn kans schoon om door de linies van de tegenstander te breken, om vervolgens maar net op tijd gestopt te kunnen worden. Het bleef dus spannend tot op het laatst en ook de tegenstander kreeg nog enkele kansen om een gelijkmaker te forceren, was het niet dat Marc daar telkens weer een stokje voor stak!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim