Nog altijd ongeslagen.

SV Someren Veteranen

ONDO Veteranen

25 september 2021 17:00

De titel van dit verslag is een feit, we blijven na vier wedstrijden ongeslagen, maar de spanning gedurende de wedstrijd tegen ONDO was er niet minder om.

De eerste helft hadden wij als thuisspelende ploeg eigenlijk de regie, hoewel we in de eerste 10 minuten van de wedstrijd al meteen op een 1-0 achterstand kwamen. Door een verdedigingsfout van onze kant en door een prima opgezette aanval door het midden van de beide spitsen van ONDO, brak de tegenstander de wedstrijd open.

Onze reacties kwamen van alle kanten, door het midden,over links en over rechts. Met de snelheid van onze gastspeler Bennie werd de verdediging van ONDO continu onderdruk gezet. Met de snelheid van Edwin over links en Jeroen op rechts, werd het voor de tegenstander een hele kluif om de bal bij hun doel weg te houden.

Tim van Dongen wist als eerste het tij voor ons te keren. Met een mooie aanname uit een voorzet van Edwin, schoot hij de bal in eerste instantie tegen het been van de verdediger, maar maakte in de rebound zijn werk af door de keeper te verrassen en in de rechterhoek te scoren. ONDO probeerde met snelle aanvallen over links en door het midden de voorsprong weer te veroveren. De stand bleef echter gelijk totdat Edwin zijn kans schoon zag om via een kluts tussen Frank en zijn verdediger de bal alsnog vol op de slof te nemen en de 2-1 te scoren. Er hing weer een winst in de lucht, hoewel het even spannend werd via een aanval van de tegenstander door het midden, waardoor Martien werd getest. De doorgebroken spits van ONDO moest vrij voor de keeper snel een keuze maken, maar Martien was hem op heel professionele wijze voor en griste de bal met een mooie sliding voor zijn voeten weg.

De tweede helft liet echter zien dat we meer moeten oefenen op het geven van goede passes. De puf ontsnapte er hier en daar door en de conditie werd daarmee voor sommigen een belangrijk struikelblok in de wedstrijd.  Een schot van Ruud op de goal leek even de doorbraak naar een duidelijke overwinning te brengen, maar de bal koos de verkeerde kant van de paal. ONDO voerde de druk op. Met succes, want in een duel met Dennis op het randje van de achterlijn, kon de spits van ONDO balbezit houden en wist hij een voorzet te geven die afgemaakt werd door een opkomende medespeler van hem.  Een paar kansen waren onze reactie op deze tegenvaller. Een strak schot van Bennie ging over en een loei van een kans voor Hans om bijna vrij voor de goal te scoren mistte op het laatst het doel. Gelijkspel werd meteen de eindstand van een duel dat eigenlijk door ons als thuisspelende ploeg gewonnen had moeten worden. Een goede les voor de volgende wedstrijd uit tegen Mifano!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim

Tekst:                          Marcel

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker