De tweede overwinning is binnen!

Sv de Braak Veteranen C

SV Someren Veteranen

11 september 2021 16:30

Onze tweede uitwedstrijd mochten we spelen op de oude velden van sportpark De Braak in Helmond.
Het werd een ouverwetste veteranenpot, waarin van alles anders liep dan verwacht. Het lijkt er wel een beetje op dat wanneer wij tegen het C-team van De Braak moeten spelen, we zelf af en toe spontaan het spoor bijster raken.

De wedstrijd begon met stevige druk van onze kant. De Braak probeerde regelmatig door onze linies  te komen, maar liep telkens vast in onze verdediging of op onze reservekeeper Martin. Met zijn uittrappen konden we bij elke trap even op adem komen en moest de keeper van het thuis spelende team soms op z’n hoede zijn voor overvliegende ballen.

Gedurende de wedstrijd ontstonden er stevige duels, waarbij het gevecht om de bal een kwestie werd van kracht en uithoudingsvermogen, zowel fysiek als mentaal. Het weer deed daar ook nog een schepje bovenop, want de weergoden zorgden regelmatig voor een flinke douche. Het passen van de bal werd er daardoor niet gemakkelijker op en beide teams speelden dan ook af en toe als natte kranten.

Ondanks de wat mindere speelmomenten wisten we de tegenstander toch vast te zetten voor hun eigen zestien. Maarten van de Broek, onze nieuwe verse aanwinst had al meerdere malen in de wedstrijd een poging gedaan om door de verdediging van De Braak te breken. Uiteindelijk kreeg hij met zijn uitgekiende schot op doel de keeper zo op tilt dat deze spontaan de bal door de handen én de benen het doel in liet rollen. Dat was een makkie!

De druk van de tegenstander was wisselend. We konden de weerstand telkens op tijd breken. Met Edwin op links kregen we regelmatig de kans om door te breken. Een van zijn voorzetten werd bijna door René het doel ingewerkt, ware het niet dat de keeper hem voor was. Een volgende voorzet van Edje werd ook goed aangenomen door Maarten, die op zijn beurt de keeper wél wist te verrassen en de bal het doel in schoot.

De wedstrijd was nog niet gelopen. Zoals al eerder gezegd, De Braak kwam meerdere malen stevig terug, wat weer zorgde voor een stijging van de spanning. We kregen er daarom uiteindelijk toch eentje om de oren. René had echter op de loer gelegen om zijn misser toch goed te kunnen maken. Aan het einde van de 2e helft zorgde hij voor een mooi derde doelpunt door voor de zestien met een prachtig gericht schot de bal over de doelman in de goal te schieten.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal:  Wim