Someren 1 bekert verder na 1-2 overwinning op Vianen Vooruit

5434LC
VIANEN NB
tel. 0485-800429

Vianen – Op het gezellige sportpark van Vianen Vooruit won Someren verdiend van de roodwitten uit Vianen. De blauwwitten waren onbetwist de betere ploeg, maar lieten na om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. In de slotfase scoorde de thuisclub onverwacht de aansluitingstreffer en daardoor werd het zowaar nog even spannend.

Al in de zevende minuut kwam Someren via Maico Meulen op een 0-1 voorsprong. Even later stonden de blauwwitten na een snelle uitbraak met twee aanvallers tegenover één verdediger, maar die overtalsituatie werd niet goed uitgespeeld; de bal verdween naast het doel. Ook een lob van Koen de Louw leverde geen treffer op. Halverwege de eerste helft bediende Tim van den Boomen zijn teamgenoot Luc Bouwmans, die een vlammend schot los liet. Doelman Wieleman tikte de bal met een knappe redding over de lat.

De 0-2 kon niet uitblijven, maar Tim van den Boomen werkte de bal rakelings naast het doel en Koen de Louw strandde op de keeper.

Kort voor het rustsignaal was het dan toch raak: de goed spelende Justin Hoeben lanceerde Koen de Louw, die de Vianen-goalie deze keer wel kansloos liet.

Na rust liet het goede combinatievoetbal van de eerste helft te wensen over. Luc Bouwmans had nog wel de 0-3 op zijn schoen, maar schoot een halve meter naast het doel. Uit het niets scoorde Thijn Jans twintig minuten voor tijd de aansluitingstreffer voor Vianen Vooruit en dus ging de handrem eraf bij Someren. Koen de Louw en Luc Bouwmans hadden daarna de 1-3 op hun schoen, maar de uitblinkende Vianen-doelman hield zijn team met knappe reflexen op de been.

In blessuretijd kreeg Someren nog twee mogelijkheden, maar de jeugdige invaller Luc van Berlo schoot net over het doel en een vrije trap van Justin Hoeben eindigde op dezelfde manier.

Met zes punten uit drie wedstrijden en een doelsaldo van 9-3 is Someren groepswinnaar geworden en plaatst zich samen met NWC voor de volgende ronde van de Districtsbeker.

Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen (77 Luc van Berlo), Nick de Louw, Niels Schweren, Gjalt Burger (66 Ron van Stratum), Justin Hoeben, Luc Bouwmans, Joost van der Velden (60 Max Sonnemans), Tim van den Boomen, Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Gerard Verdonschot