Tiental SV Someren wint met 7-0

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren 1 herstelde zich knap van de nederlaag in de eerste bekerwedstrijd tegen NWC. Het speelde meer dan een uur met tien man, maar liet geen spaan heel van tweedeklasser Venhorst. Na een ruststand van 4-0 werd het uiteindelijk 7-0 voor de thuisclub. Vanaf het begin liet Someren zien dat er geen punten te behalen waren voor tegenstander Venhorst. Het enige minpuntje was de afronding bij de thuisclub met name in de eerste helft.

In de vijfde minuut leidde een snel uitgevoerde aanval tot de eerste Somerense kans. Na een perfecte voorzet van Thijs Martens raakte Luc Bouwmans snoeihard de paal. Even later gaf Thijs opnieuw een uitstekende voorzet, maar Maico Meulen schoot in vrije positie naast het doel.

Na een kwartiertje kwamen de blauwwitten verdiend op voorsprong: Maico gaf een prima assist op Koen de Louw, die onberispelijk binnenschoot, 1-0.

In de twintigste minuut had Someren pech: laatste man Nick de Louw scoorde met de borst, maar leidsman Peters constateerde een handsbal.

Someren liet daarna nog twee goede kansen onbenut, maar uiteindelijk bleek weer Koen trefzeker. Hij scoorde na een goede steekpass van zijn broer met een assist van Thijs Martens.

Binnen het half uur kwam een vroeg opgelopen gele kaart Oelse Venhuizen duur te staan. In een duel met zijn tegenstander speelde hij met een sliding de bal terug op doelman Joosten. De scheids zag er echter een overtreding in, toonde weer geel en vervolgens rood.

Someren moest verder met tien, maar liet zich niet uit het veld slaan door deze tegenslag.  Koen de Louw bracht met een lob een zuivere hattrick op zijn naam en Luc Bouwmans zorgde na een snelle onderschepping voor de 4-0 ruststand.

In de tweede helft  was Someren aanvankelijk minder dominant, maar nog steeds de baas op het veld. Na ruim een uur spelen, kregen de gasten hun enige goede scoringskans, maar doelman Sil Joosten bracht knap redding.
Maico Meulen, die goed speelde, maar voor rust pech had in de afwerking, scoorde halverwege het tweede bedrijf eindelijk zijn verdiende goal, 5-0. Daarna was hij  bij nog twee doelpunten betrokken. Na een solo gaf hij Wesley van den Boomen de kans om vanuit een moeilijke hoek te scoren en kort voor tijd zeilde zijn voorzet net over de doelman heen op het hoofd van Koen, die simpel zijn vierde treffer van de dag scoorde.

Someren speelde een prima wedstrijd, waarin het in alle opzichten beter was dan de tegenstander.
Komende zondag kan de ploeg van coach Tim van Seggelen zich plaatsen voor de volgende ronde van het bekertoernooi bij een goed resultaat tegen Vianen Vooruit.

Die ploeg won verrassend met 1-0 van NWC en gaat nu aan de leiding in de bekerpoule.

Spelers Someren: Sil Joosten, Ron van Stratum (72 Gjalt Burger), Nick de Louw, Oelse Venhuizen (28-rood), Wesley van den Boomen, Justin Hoeben, Luc Bouwmans (70 Tim van den Boomen), Max Sonnemans, Thijs Martens (46 Luuk Hoeben) , Koen de Louw, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers
Foto's: Gerard Verdonschot