Bekerwedstrijd NWC – Someren 2-0

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Op een zonnig sportpark ’t Root speelden NWC en Someren hun eerste wedstrijd in de poulefase van het bekertoernooi. In een eerste helft, die werd afgesloten bij een 0-0 stand, was Someren de iets betere ploeg. Na rust draaide NWC dit om. Het resultaat, 2 doelpunten en 3 punten in het bekertoernooi.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Someren. De inzet van Koen de Louw werd nog net geblokt. Tim van de Boomen probeerde doelman Brusewitz nog te verschalken met een lob maar de doelman reageerde adequaat. Een schrikmoment vond plaats net voor de rust. Joris van Horne liep, zonder dat er een tegenstander in de buurt was, een ernstige knie blessure op. Hij kon de wedstrijd niet meer vervolgen. Kort hierop floot scheidsrechter Hameleers voor de rust. Een eerste helft waarin NWC nog niet veel had laten zien.

Na de thee zou dit veranderen. Door balverlies van Someren rond de middellijn, wist Daan Hendrix hiervan te profiteren. Hij schoot de bal via binnenkant paal onhoudbaar binnen. Enkele minuten later was het weer NWC dat het net wist te vinden. Nu was het Daan van Gansewinkel die scoorde. Kort voor het einde van de wedstrijd, was een prachtige redding van doelman Sil Joosten nodig om Asten van het 3e doelpunt af te houden. In de tweede helft had Someren nog maar weinig in de melk te brokkelen. NWC was dan ook de verdiende winnaar van de eerste van 3 wedstrijden die Someren en Asten, dit seizoen,  tegen elkaar spelen.

Foto's: Jan v.d. Broek