Bekerduel Someren/ NWC Vrouwen 1 – Fortuna’54 Vrouwen 1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Het is 11.55 uur als het schaamrood op de kaken heeft plaatsgemaakt voor rode kopjes van de warming-up. De focus lijkt er te zijn en de wil om te winnen nog meer. Vandaag zou het moeten gebeuren. Winnen we, dan maken we nog veel kans op een ronde verder in de beker doordat Nuenen en Fortuna vorige week gelijk hebben gespeeld. Na een minuut stilte ging de wedstrijd om 12.05 uur van start. De opdracht was duidelijk en zo werd er ook gespeeld. Nog steeds hier en daar wat zoekende kwamen we redelijk snel in de wedstrijd. Hoewel we weinig kansen creëerde gaven we er ook maar weinig weg. Toch was het Fortuna’54 die de score opende. Een vrije bal van Karlijn belande per abuis in de voeten van de tegenstander. Hier hadden we te laat een antwoord op waardoor we 30 seconde later opnieuw aan de aftrap verschenen. We gingen wat meer drukken en misten beter de ruimtes te vinden. Maar wederom wordt een fout van Someren fataal. Een ingooi voor ons werd met 2 passes en een schot een doelpunt voor de dames uit Zuid-Limburg. 0-2 en dat op een fase waarin we sterker zijn.

In de kleedkamer in de rust leek iedereen overtuigd. We zijn beter en we moeten dit ombuigen. Met de neuzen in dezelfde richting begonnen we aan de 2e helft. We domineerde, vonden constant de ruimtes en drongen ons steeds meer aan op helft tegenstander. Fortuna had geen antwoord meer. Dat het doelpunt zou vallen was wel duidelijk, de vraag was alleen nog wanneer. Uiteindelijk bracht een snoeiharde vrije trap van Ruth via de onderkant van de lat bevrijding. We voelde dat het kon en gingen dan ook aanvallender spelen. Even later werd het zelfs 2-2 door een tikkie takkie aanval met een technisch hoogstandje van Shauny als eindpass en een geweldige poeier van Lotte.

De winst hing in de lucht tot dat er donkere wolken overwaaide. Eerst Hieke en later Lotte moesten geblesseerd het speelveld verlaten. De charge op Lotte, die strafschopwaardig was, blijkt zelf lange tijd gevolgen te hebben.

Gelukkig was met Lindsey een noodoplossing voor handen en konden we de wedstrijd, met enige vertraging toch met 11 speelsters eindigen. Helaas net niet met het gewenste eindresultaat. We bleven steken op 2-2 maar hadden recht op meer.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)