Someren 2 boekt zeer gemakkelijke overwinning.

RKMSV 2 (zon)

12 september 2021 11:00

P.J.H. Janssen

Sportpark De Starte
Heufkesweg 29
5768RR
MEIJEL
tel. 077-4662106

Vanaf de 1e minuut was meteen duidelijk dat Someren 2 het spel moest gaan maken en de mannen van RKMSV 2 zich gingen ingraven en hoopte op countermogelijkheden. In de 7e minuut was het al raak. Joost v.d. Velden wist met een uitstekende lange bal over de verdediging van RKMSV 2 Nick Kusters vrij voor goal te zetten. Hij nam goed aan en schoot de bal hard in de verre hoek. Dit zelfde recept werd in de 31e en 35e minuut herhaalt. Wederom twee goede lange ballen van Joost v.d. Velden werden resoluut door Nick Kusters afgemaakt. Hij scoorde daarmee een zuivere hattrick. Het was JO19-1-speler Luc van Berlo die de ruststand op 4-0 zette. Een corner van Dirk Swinkels werd binnengekopt door de verdienstelijk spelende jeugdspeler.

Na rust ging Someren 2 vrolijk door. In de 51e minuut nam centrale verdediger Joost v.d. Velden, na zijn 3 assists, de mooiste goal van de wedstrijd voor zijn rekening. Hij dribbelde vanaf de middellijn op en werd nauwelijks aangepakt. Hij besloot van circa 30 meter de trekker over te halen en de bal belandde strak in de rechterkruising. In de 61e minuut was het weer raak. De opstormende Dani Fondon wist de achterlijn te halen en hij legde de bal panklaar bij de tweede paal op het hoofd van Nick Kusters die gemakkelijk kon binnenkoppen. Het slotakkoord was van de andere JO19-1-speler Joep Wijnen. Mark Oudshoorn legde de bal op randje zestienmeter breed op Joep Wijnen. Hij dacht niet na en schoot de 7-0 eindstand op het scorebord.

Een makkelijke overwinning voor de blauwwitten. Aankomende zondag wacht de beslissende bekerwedstrijd uit bij Merefeldia 2. Bij winst of een gelijkspel is Someren 2 door naar de volgende ronde. Aanvang 11.00 uur op sportpark Merefeldia te Nederweert.

Opstelling: Wessel Pape, Dani Fondon, Joost v.d. Velden, Jan Meulendijks, Gjalt Burger (’45 Robert van Lierop), Daan van Vlerken, Luc van Berlo (’45 Joep Wijnen), Dirk Swinkels, Ties van Baars, Nick Kusters (’65 Mark Oudshoorn) en Rick Vereijken.