Someren/ NWC Vrouwen 1 – Bavel Vrouwen 1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Dan krijg je ineens een appje van de trainer dat je definitief het doel verdedigt vanaf de aftrap. Het overkwam debutant Maud Vervoordeldonk in de wedstrijd tegen Bavel. De keepster uit de jeugd werd gevraagd deel te nemen doordat Iris een blessure over heeft gehouden aan het vorige duel. De herfst is volledig begonnen. Regen valt nog harder dan de bladeren op sportpark De Potacker in Someren. Blij verrast zijn we dan ook allemaal dat we de trouwe supporters wederom mogen begroeten langs de lijn. Na de deceptie van vorige week was het complete team volledig vooringenomen om zichzelf en de 12e man te trakteren op iets moois. En zo zou het zijn. Hoewel de Somerense formatie de wedstrijd vanaf het begin naar haar hand wilde zetten en de eerste twee mogelijkheden van de wedstrijd kregen via Lotte was het toch Bavel dat in de 12e minuut op voorsprong kwam. Echter gaven we niet op, de hoeveelheid strijd was enorm en ook voetballend kwamen we voldoende tot aanvallen. Diverse uitbraken van onze kant werden door Bavel in de kiem gesmoord en ook onze voorzetten waren net te scherp. Toen we in de 27e minuut na de uitwerking van een vrije trap op achterstand kwamen was er vooral ongeloof bij het team….het zal toch niet waar zijn…

Maar nee. Het team toonde veerkracht en was vastbesloten om de punten in eigen huis te houden. Het is minuut 41 als een goede uittrap van de debutant met het hoofd wordt verlengd door Shauny zo in de loop bij Lotte en natuurlijk is dit raak 1-2 op slag van rust. In de rust in de kleedkamer maakte het ongeloof plaats voor geloof. Geloof in een driepunter.

Na de thee gingen we aandringen. We domineerde en speelde het spel wat we willen spelen. We bleven geduldig en goed in onze taak spelen. We vochten voor elke bal. In de 70e minuut kwam de beloning die tevens als bevrijding voelde. Yvonne met een fantastische voorassist op Shauny die de bal op een presenteerblaadje geeft bij Lotte. Op dit punt voelde alles en iedereen dat de wedstrijd voor Someren/ NWC was.

Een variant op een hoekschop zorgde dat redding moest worden gebracht door de sterke keepster van Bavel echter de rebound was voor Romy Kuepers die een fantastische wedstrijd bekroonde met een goal. Vlak voor het verstrijken van de officiële speeltijd was het wederom Lotte die scoorde en de stand op 4-2 bracht na een sublieme steekbal van Ilse. Bavel deed nog 1x iets terug middels een afstandsschot die 4-3 betekende maar was verder niet meer bij machten om dit sterke Someren/NWC te kraken.

Een super knappe prestatie. Veel strijd en passie. Met vlagen super goed voetbal en mooie combinaties. Het gewenste spel krijgt steeds meer vorm. Deze goede lijn doorzetten!

SV Someren 1
Deurne 1