Competitie FC Berghuizen Vrouwen 1 – Someren/ NWC Vrouwen 1

7574PG
OLDENZAAL
tel. 0541-514348

Hulde aan de meegereisde supporters. Even naar Oldenzaal om een lekker wedstrijdje voetbal te mogen aanschouwen. Eerlijk is eerlijk voor de neutrale toeschouwer was het een leuke wedstrijd. Een zeer open wedstrijd met heen en weer kansen. De grotere en betere waren voor Someren/ NWC.

Nog steeds met een gehavende wedstrijdselectie na een lange busreis aangekomen. Janne Vogels is als gelegenheidskeepster mee afgereisd en ook jeugdspeelster Maud van Berlo was bereid om ons Vrouwen 1 in nood bij te staan. Na een wat matige warming-up ging de wedstrijd van start. Direct was het gevoel er dat dit wel een tegenstander is die te kloppen is. Hoewel we nog niet heel veel kansen creëerden. In een fase waarin FC Berghuizen iets ging aandringen kregen zij een hoekschop. Uit deze hoekschop viel heel knullig de 1-0. Balen! Maar gevoelsmatig nog niks aan de hand, wil het niet dat niet veel later, binnen een kwartier spelen de dames uit Oldenzaal opnieuw toeslaan.

We besluiten zelf wat hoger te gaan spelen, Carin wordt doorgeschoven en ook Elisa zal zich meer in de aanval moeten gaan melden. Carin krijgt op slag van rust nog een gigantische kans maar laat deze onbenut.

In de rust is iedereen van mening dat dit omgebogen kan worden. En dit zou niet de eerste keer zijn. Dat dit had gekunnen is zeker waar. De 2e helft vloeide het kansen. Waar we in het begin te snel van afstand probeerde was het niet veel later Janske die een dot van een kans gekeerd zag door de keepster. We blijven aandringen, krijgen diverse kansen via Elisa, Lotte en Janske. Uit een hoekschop is bijna Karlijn trefzeker. Helaas gaat de bal over het doel. Zelfs toen de 3-0 viel bleven we geloof houden. Dit werd beloond met een prima doelpunt van Janske. 3-1. Doordat we nog behoorlijk wat kansen kregen en de tegenstander maar een enkele was de uitslag niet perse nodig geweest. Vandaag hebben we punten laten liggen.

Voor wat betreft het herstel van de groep hopen we dat de gifbeker volledig leeg is. Dat we zondag de laatste keer door de zure appel hebben moeten heen bijten en dat de wederopstanding kan beginnen.

Wij zijn er in ieder geval klaar voor!