Competitie Nooit Gedacht Vrouwen 1 - Someren/ NWC Vrouwen 1

5386AJ
GEFFEN
tel. 073-5325030

Hoewel we wisten dat het geen makkie zou worden waren we er van overtuigd om voor resultaat te kunnen spelen. Een 1-3-5-2 opstelling moest er voor zorgen dat we ons strijdplan konden leveren. In het begin kwamen we een drietal keer met de schrik vrij maar we herpakte ons. Langzaam vonden we onze draai en hielden Nooit Gedacht goed van scoren af totdat een diepe bal op de snelle linksvoor van de Geffense aanzetten betekende voor Yvonne en einde wedstrijd en om het compleet te maken werd deze diepe bal tot 1-0 bekroond. Een hamstring blessure zorgde ervoor dat ze veel te vroeg gewisseld moest worden. Lisa nam plaats in het veld. Een flinke domper maar het geloof bleef. Een ieder was vastberaden om door te gaan en met succes. Kleine kansen, grote kansen en uiteindelijk een doelpunt van Shauny na goed combinatie spel 1-1.

Het was een open 1e helft waarin Nooit Gedacht de grotere en betere kansen kreeg maar waar Someren/ NWC goed en gedisciplineerd veldspel liet zien. Het waren echter de rood-witte die vlak voor rust opnieuw de voorsprong pakte.

In de kleedkamer tijdens de thee was de conclusie duidelijk. Het is pas 2-1, als het kan dan is het vandaag. Zoals de 1e helft eindigde begon de formatie ook aan de 2e helft. Maar ook de tegenpartij had de 15 minuten pauze goed gebruikt. Positioneel net wat anders en we hadden wat minder vat op hen. Het werd lastiger om de bal in de ploeg te houden. En al binnen 10 minuten vond de bal het net….3-1. Dit leek een mokerslag die we niet meer te boven kwamen. De 4-1 en 5-1 vielen te makkelijk en doordat we zelf de 2e helft niet meer kansen kregen dan een poeier op de lat was het een terechte uitslag tegen een sterke tegenstander.

Wij blijven steken op 3 punten maar mogen ons op gaan maken voor een wedstrijd in eigen huis tegen Fortuna’54. Een wedstrijd waarin we onze score moeten verdubbelen