Competitie Someren/ NWC Vrouwen 1 – Sc ’t Zand Vrouwen 1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Opnieuw zijn de coronamaatregelen aangescherpt en hiermee dus onzeker wat dit behelst voor komende wedstrijden. Vanzelfsprekend hoopt iedereen dat ze allemaal doorgaan. Maar het kan ook zomaar zijn dat dit de laatste wedstrijd is geweest voor de winterstop. Zolang er niet meer duidelijk is blijven we volop strijden en jagen op driepunters. Zo ook vandaag. Yvonne kon eindelijk weer aansluiten na blessureleed en hierdoor verschenen we eindelijk weer in een 1-4-3-3 formatie aan de aftrap. De tegenstander van vandaag had een paar goede resultaten neergezet met winst tegen FC Eindhoven en v.v. Nooit Gedacht en derhalve waren wij enorm alert. We begonnen sterk aan de wedstrijd en werden binnen 1 minuut al gevaarlijk door een diepe bal van Yvonne op maat richting Shauny die keurig voorzette. Helaas werd deze net voor de voeten van Hieke getoucheerd tot hoekschop. Laatstgenoemde kreeg vandaag de voorkeur op 10 en dit wierp zijn vruchten af.

Toch waren het de Tilburgers die op voorsprong kwamen. Nog geen kans gecreëerd was het ineens uit een vrije trap raak in de 23e minuut, 0-1. Het was even een kleine domper maar iedereen was overtuigd, vandaag kan er gewonnen worden. De jacht ging door. We domineerden, hadden het betere van het spel en het betere van de kansen. Het drukzetten ging als een tierelier. Zo ook in de 37e minuut toen een goed moment van drukzetten van Hieke resulteerde in een doorbraak van haar. Beheerst legde ze de bal breed voor Elisa die niet miste. De stand was weer gelijk en meer dan verdiend. Lang was het helaas niet gelijk. Nog net voor rust werd balverlies op het middenveld gigantisch afgestraft door de spits van ’t Zand die werkelijk fantastisch binnen schoot. Opnieuw een achterstand, opnieuw geen deuk in het gevoel.

Ook na rust verandert het spelbeeld niet. Voor ons dus alle reden om verder aan te dringen. In de 63e minuut wordt een sublieme hoekschop van Ruth snoeihard binnengekopt door Yvonne die met haar rentree direct weer belangrijk is voor het team en ons weer op gelijke hoogte kopte. Niet veel later, in een fase waar wij even verslapte, was het een bal op de bal die ons wakker schudt en ons niet opnieuw op achterstand zet. De grensrechter van de tegenpartij voelde ook dat wij de betere ploeg waren en aan de winnende hand. 2x 100% “onside” wordt buitenspel gevlagd en opgevolgd door de keurig leidende vrouwelijke arbiter. Het is inmiddels de 83e minuut als Lotte in het strafschopgebied getrapt wordt en haar solo niet door kan zetten. Geheel terecht gaat de bal op de stip. Zonder enige twijfel te bespeuren wordt de bal door Lotte ongenadig hard in het doel gewerkt. De welverdiende voorsprong is dan eindelijk daar. Niks terughangen of inzakken maar doorgaan! Strijden en goalen maken. Een goede keuze van de ploeg om het niet over zich af te laten roepen. Integendeel in de blessuretijd treft opnieuw Lotte doel en brengt de stand op 4-2. De buit is binnen. De 4-3 die viel is er één voor de statistieken…..er wordt niet meer afgetrapt. SOMEREN/ NWC WINT!!

Een meer dan verdiende overwinning. Het proces is nog in volle gang maar vandaag zag er echt heel erg goed uit!

Proficiat!