Competitie Someren/ NWC Vrouwen 1 – Trekvogels Vrouwen 1

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Al jaren draaien Trekvogels bovenin mee in de Hoofdklasse en we wisten op voorhand dat het zeker geen gemakkelijke wedstrijd zou worden. Desalniettemin ging de Someren-Asten combinatie volop de strijd aan. En met succes. Vanaf minuut 1 ging het elftal opzoek naar kansen. Er werd druk gezet op de defensie van Trekvogels en daar hadden zij moeite mee. Hierdoor ontstonden er kansen. Al in de 12e minuut was het Lotte die alleen op de keeper ging. Waar ze normaliter trefzeker is verzuimde ze ditmaal. Niet veel later werd de uitwerking van een hoekschop wild over getrapt door Shauny. Het was een onderschepping met een vervolg over de rechtse kant via Carin die de bal op een presenteerblaadje gaf op Lotte die op haar beurt de stand op 1-0 bracht. Dik verdiend en hongerig voor meer. Hoewel de beste speelster aan Nijmeegse zijde steeds lekkerder in de wedstrijd kwam was het toch een groot aantal kansen voor de thuisploeg die onbenut bleven. Een aanval van Ilse en Lotte, een net te korte bal op Lotte en opnieuw een grote kans voor Lotte in het strafschopgebied vonden allen niet het net. En dan geldt de eeuwenoude voetbalwet……En uitgerekend die ene goede speelster maakt de 1-1 wat tevens de ruststand is.

Na de rust houden we nog even de dreiging vooruit totdat in de 55e minuut Lotte met een enkelblessure het veld moet verlaten. Wat uit nood geboren omzettingen worden gedaan. Vanaf dat moment lijkt het dat de tegenstander wat meer gaat drukken waar wij ons dit laten gebeuren. De kansenverhouding kantelt volledig. Waar wij de 1e helft volledig in handen hadden was het Trekvogels die de 2e helft domineerde en dan ook uiteindelijk aantekende voor de 1-2. Uiteindelijk waren ook zij niet heel effectief met de kansen en bleef het gelukkig slechts 1-2. Een wedstrijd met twee gezichten. Over 90 minuten gezien zeker recht op 1 punt maar niet gekregen.

Volgende week oefenen tegen Orion en gaan wij dus naar Nijmegen toe. De week erop is FC Eindhoven Vrouwen 2 de tegenstander!

Tot dan!

SV Someren 1