Competitie FC Eindhoven Vrouwen 2 - Someren/ NWC Vrouwen 1

FC Eindhoven AV VR2 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Hoofdklasse B

21 november 2021 13:00

J.J.M. Verhagen

Sportpark Genneperparken
Velddoornweg 6
5644SZ
EINDHOVEN
tel. 040-2551846

De 1e wedstrijd sinds de aangescherpte coronaregels en dus helaas zonder publiek. Yvonne en Nine waren niet volledig fit en dus afwezig. Voor de dames op voorhand een leuk weerzien met Ivo, vandaag stand-in trainer van FC Eindhoven Vrouwen 2. Ondanks dat we scherp uit de warming-up kwamen was het toch Eindhoven die de eerste minuten domineerde en de grotere kansen kregen. Eén niet te missen kans werd door de aanvaller van FC Eindhoven langs het doel gewerkt. Hiermee kwamen we met de schrik vrij. Het gretige team kende veel bewegende speelsters en individuele klassen waar we aanzienlijk moeite mee hadden. Toch was het Someren/ NWC die de openingstreffer voor haar rekening nam. Een hoekschop die niet lekker werd verwerkt door de keepster werd door Elisa uiteindelijk binnen gewerkt.

De euforie was echter maar voor korte duur toen een overduidelijke buitenspel goal toch werd goedgekeurd door de scheidsrechter en hiermee de score weer gelijk was. Toch nog wat ontdaan van de tegengoal was het niet heel veel later Someren dat tegen een achterstand opkeek. De 1-2 op het bord was tevens de ruststand.

De conclusie was duidelijk. Zolang de marge slechts 1 goal blijft is alles mogelijk. Dringend gingen we opzoek naar de gelijkmaker en in de beste fase van de wedstrijd, direct na rust, kregen we 2 uitgelezen mogelijkheden om de stand gelijk te trekken. Echter bleven deze kansen onbenut en was het toch Eindhoven dat opnieuw toesloeg. Na rust waren er 4 grote kansen voor FC Eindhoven die ook alle 4 doel troffen. Een kwaliteit van deze sterke ploeg. Zelf kregen we nog 1 grote kans toen de goalie van de thuisploeg een bal niet lekker verwerkte en zo inleverde bij Shauny die een leeg doel op ca. 35 meter net mist doordat de bal net erover stuitert.

Een wat matigere wedstrijd tegen een betere tegenstander zorgde uiteindelijk voor een terechte winnaar. Helaas staat 6-1 niet zo lekker op het scorebord.

Op naar volgende week waar ’t Zand de tegenstander is. Zij wonnen van Nooit Gedacht en de week ervoor van FC Eindhoven