Veteranen: Het werd wel een hele zure appel

SV Someren Veteranen

Liessel Veteranen

3 oktober 2020 17:00

Nadat het kabinet had besloten dat er meer beperkingen nodig zouden zijn om het k#t virus terug te dringen, leek het wel of we onszelf in deze wedstrijd ook de nodige beperkingen hadden opgelegd.

Onze tegenstander Liessel heeft ons, terugkijkend op de wedstrijden van de afgelopen jaren, zover weten te krijgen dat we met enig respect en misschien wel negatief zelfvertrouwen telkens de confrontatie aangaan.

Alhoewel alle koppakkingen van beide teams ongeveer dezelfde grijze kleur hadden, was er in het spel toch wel gauw genoeg een wezenlijk verschil te bespeuren. Dit verschil zat ‘m vooral in de manier waarop Liessel met gepaste precisie de bal wist rond te spelen. Wij hadden daarop niet structureel een goed antwoord. Het kwam dus in de meeste gevallen aan op snelheid ontwikkelen op gemiste ballen of kansen. Daar zat ‘m nou net de crux!

Even hadden we het gevoel dat deze wedstrijd misschien wel minder zwaar zou worden dan al die andere. Liessel opende echter al vrij vroeg in de wedstrijd de score met hun eerste tegendoelpunt. Vanuit een goed opgezette een –tweecombinatie voor en in de zestien, werden onze verdedigers meerdere malen op hun verkeerde been gezet en wist de geslepen spits van Liessel onze keeper Marc te misleiden.

Vanuit onze kant kwamen er echter ook slim opgebouwde aanvallen waar Liessel maar net mee weg kwam. Zo wilde Martien van de Ven als gastspeler zijn misser van de wedstrijd tegen Bavos deze keer goedmaken. Zijn eerste poging die was ontstaan uit een aanval die hij samen met Edje opbouwde vanuit hun linksvoorpositie, miste net even de afwerking, waardoor de verdediging de voorzet in het keepersgebied kon onderscheppen. Het eerste doelpunt zat echter in de lucht.

Liessel voerde de druk op en bleef onverminderd een aanslag doen op onze krachten. Soms was daar stevig verdedigend werk bij nodig om deze stormram te stoppen. Marcel onze dorstlesser in bange tijden gaf daar op duidelijke wijze een antwoord op, door letterlijk de aanval te verstoren en de opkomende spits het doorbreken te beletten. Even leek het erop of deze snelle gast niet meer verder kon spelen, nadat hij tegen deze muur van verweer was opgeknald, maar gelukkig voor hem viel de schade mee.

Gauw genoeg dienden zich een 2e en 3e tegendoelpunt aan in deze voor ons steeds zwaardere pot. Maar dan is er dat ene moment dat je nodig hebt om met een positief gevoel de rust in te gaan. Vanuit een corner die goed werd genomen door onze Rene, kon de bal hoog voor het doel belanden, om daar door jawel de zoon van op een vakkundige wijze binnen een split second timing te worden stilgelegd en in een oogwenk vervolgens hard te worden ingeschoten, Martien had bereikt waar hij voor gekomen was!

Na rust nam Liessel even een beetje gas terug. Er werd door ons blijvend geprobeerd om kansen op te bouwen. Zo kreeg Edwin zijn voorzet net niet op tijd op de slof, waardoor de keeper van Liessel hem voor was. Verder hadden we met Peter S. meer aanspeelmogelijkheden gecreëerd voorin. Hij kon echter ook geen stempel drukken op de aanhoudende stroom van aanvallen op ons doel. Even leek het er op of Dennis met een mooi afstandsschot een pleister voor het bloeden kon forceren, maar ook zijn poging werd door de keeper van Liessel gestopt.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim