Veteranen: SV Someren – ONDO 2-2

SV Someren Veteranen

ONDO Veteranen

19 september 2020 17:00

Onder zomerse temperaturen waren we alweer toe aan de derde wedstrijd van het Corona seizoen.

Marcel had zich afgemeld omdat hij Opa geworden is van een kleinzoon genaamd Reinier. Proficiat !
Hier speelde Tim gelijk op in en bracht zijn vader Ruud den tweede mee, waardoor wat betreft leeftijd alles hetzelfde bleef en het team in evenwicht houdt. Ook konden vader en zoon dan de gehele linkerkant voor hun rekening houden.
Onze coach Jan had wel wat werk aan de winkel, want bij Ondo waren een paar spelers met pensioen gegaan, en hiervoor in de plaats zijn er nieuwe spelers bijgekomen, waardoor we onze speelwijze hierop aan moesten gaan passen.

Na het voorstellen van de teams in corona stijl en het op gooien van de toss door onze scheids Cor kon de wedstrijd beginnen. Begin van de wedstrijd was het dan ook aftasten of dat de poppetjes wel op de juiste plaats stonden.
Na een paar geweldige reddingen van beide keepers, was het in de 25e minuut raak voor ons,
want door een voorzet van Rene van rechts voor de goal, nam Hans de bal op spectaculaire wijze aan en schoot met een dropkick de bal eenvoudig in de goal 1-0. Intussen werd Ruud den tweede even gewisseld, want er dient wel conditie aanwezig te zijn, om het nivo van de veteranen bij te kunnen houden. PS dinsdags savonds kan er getraind worden.
Gecontroleerd werd de eerste helft uitgespeeld, waardoor we volgens de corona regels de rust op het veld moesten doorbrengen. Geen thee en peptalk van de coach want Ondo stond op luister afstand.

Dit was dan ook gelijk te merken, want al in de 5e minuut na rust speelde een Ondo speler onze Peter uit en verschalkte de te ver uit zijn goal gekomen keeper Mark met een boogballetje in de goal 1-1. Gelijk erna waren we weer in het 16 meter gebied van Ondo te vinden waar Tim de bal tegen een Ondo speler aan speelde, wat de scheids helaas niet zag. Kijk de beelden maar eens na Cor. Maar niet getreurd want we bleven pressie houden op de tegenstander, wat 10 minuten later resulteerde in een corner voor ons, die door Rene haarscherp op het hoofd van onze topscorer Frank gelegd werd, en de bal hard in de netten kopte 2-1. Hierdoor was het de beurt aan Ondo om er nog iets uit te kunnen halen. Ruud den tweede legde de tegenstander net buiten het 16 meter gebied neer, maar de scheids zag het anders en gaf een penalty. Kijk hier de beelden ook maar eens na Cor.
De penalty werd benut en de stand werd hierdoor 2-2.

Dus de conclusie is als we wat meer geluk met de scheids hadden gehad, dan waren we voor de overwinning gegaan, maar niettemin was het wederom een prettige wedstrijd tegen Ondo, die dan ook door beide partijen nog geevalueerd werd in de derde helft.

En Ruud den tweede, het contract ligt klaar om ondertekend te gaan worden, als ge teminste nog kunt bewegen na zo een optreden ;) Tot volgende week uit tegen Bavos waar we voor de overwinning gaan !!

Link naar filmmateriaal

Beelden, filmpjes en verslag: Wim.