Veteranen: Twee keer een totaal ander team

Sv de Braak Veteranen C

SV Someren Veteranen

12 september 2020 17:00

Door een overvolle agenda in combinatie met de naweeën van een zware 3e helft werd een gedeelte van de redactie geconfronteerd met een lichte vertraging in het uitbrengen van het Veteranennieuws van de wedstrijd tegen De Braak uit.

In de schaduw van het oude Helmond Sport stadion en in de verfrissende wind van de bouwwerkzaamheden van de nieuwe Beweegcampus mochten we aantreden tegen het C team van De Braak, het vroegere MULO.
Tegen MULO was en is het altijd prettig voetballen. Maar je weet van te voren nooit welke kant de wedstrijd uit zal gaan.

In de 1e helft werd er door ons team pressie voetbal gespeeld. Het regende kansen en het thuisspelende team had geen antwoord op het vlotte spel van ons. Doelpunten bleven echter uit en zoals gewoonlijk wanneer jezelf geen doelpunt weet te maken, gaat de tegenstander er met een succes vandoor. Halverwege de eerste helft werd er door een van onze verdedigers hands gemaakt in het strafschopgebied, waardoor De Braak een penalty kreeg. De bal zeilde in het doel en wij stonden met 1 – 0 achter.

De messen moesten geslepen worden. Door goed samenspel in de voorhoede en met versterking van Frank als extra man voor in, werd er een aanval opgezet. Daarbij belandde de bal op de rechter flank bij Tim v. D. die een voorzet gaf over de verdediging van De Braak, waardoor Frank de bal met een mooie draaibeweging net naast de keeper in het doel plaatste. Gelijk spel. In de 2e helft maken we het af werd er gezegd.

De 2e helft werd echter een treffen van twee totaal anders spelende ploegen. De rollen leken wel omgekeerd. De fut was er bij ons leek het wel uit en de tegenstander had peper in het gat gekregen. Dit resulteerde voor hen in een 2e doelpunt, waarbij onze verdediging verrassend weinig samenhang liet zien.

Zoals we zijn probeerden we het met enige veerkracht goed te maken en ontstonden er nog enkele voor de tegenstander gevaarlijke situaties voor hun doel. Met wat grabbelen en wat geluk wist hun keeper de overwinning te verzilveren. Wij moesten onszelf echter achter de oren krassen, want dit was echt niet nodig geweest. Volgende week weer een nieuwe kans tegen ONDO!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim