Verrassende start vol veerkracht na een lange periode van stilte

SV Someren Veteranen

SSE Veteranen

5 september 2020 17:00

We stonden er weer. Op onze kunstgrasmat. En we hadden er weer zin in. Weken hadden we getraind op dinsdagavond om onze eerste tegenstander van 30+  een portie onvervalst veteranenvoetbal te laten ervaren.
Op de fiets vanuit Someren-Eind kwamen de meeste spelers van SSE naar de Potakker. Sommigen met het kinderstoeltje achter op de fiets. Dat zou flink aanpoten worden voor ons als oudgedienden.
Onze coach Jan had zoals altijd zijn sterkste opstelling het veld in gestuurd. Niets werd er aan het toeval overgelaten.

Iedereen werd verwacht zijn beste beentje voor te zetten. Voor onze keeper Marc betekent dat dat hij niet alleen z’n beste benen, maar tevens ook de rest van zijn lichaam ervoor moet gooien. Dat was hem weer aardig gelukt in deze eerste wedstrijd. Vier of vijf reddingen werden er ondernomen door hem, waardoor we met opgeheven hoofd telkens na een doorbraak van SSE weer verder konden met de wedstrijd.

Someren-Eind had meerdere kansen gekregen om ons op de knieën te krijgen. Een ervan wisten ze in de tweede helft te verzilveren. Na een dekkingsfout vanuit het middenveld, wist hun rechtsbuiten speler de bal voor de coal te krijgen en  werkte de spits van SSE de bal rustig in het net.

Maar onze veerkracht werd beloond. Vooral in de tweede helft waren er meerder kansen voor ons als thuisspelende ploeg. René kon de bal net even te weinig raken met het hoofd of hij had gezeten en Ruud kreeg bijna vrij voor doel de bal niet voldoende onder controle, waardoor hij hoog over schoot.

Een vrije trap die door Martien werd genomen ver voor de zestien van SSE zorgde ervoor dat de bal in het keepersgebied neerdaalde, waar Frank prima opgesteld tussen spelers van de tegenstander de bal met een mooie draai van het hoofd over de keeper het doel in kopte.

Met een ervaren scheids als Cor werd de wedstrijd een spannend geheel. Beide ploegen kunnen dan ook terug kijken op een mooie en sportieve openingspot van een nieuw voetbalseizoen.

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim