Someren 2 wint ruim van Groene Ster 2

Groene Ster 2 (zon)

Hoofdklasse HK

20 september 2020 11:00

De eerste competitiewedstrijd voor Someren 2 was meteen een goede krachtmeting. De Heerlenaren begonnen zeer sterk aan de wedstrijd, maar het was Someren 2 die op een 1-0 voorsprong kwam. Pascal Loomans wist in de 9e minuut de uitverdedigende bal van Groene Ster 2, op randje zestienmeter, met zoveel overtuiging te blokken dat de bal met veel vaart in het doel belandde. In de 25e minuut werd het 2-0 voor de blauwwitten. Een goede corner van Devi Fondon werd bij de tweede paal binnengekopt door Freek van Bussel. Dit was tevens de ruststand.

Na rust kwam Someren 2 al snel op 3-0. Op aangeven van Fabio Peters schoot Freek van Bussel zijn tweede doelpunt van de dag binnen. In de 62e minuut werd het 4-0 voor Someren 2. Nu was Freek van Bussel de aangever op Devi Fondon. Hij kon de bal gemakkelijk binnenglijden bij de tweede paal. In de 69e minuut was het Freek van Bussel die zijn derde doelpunt van de dag binnenschoot. In eerste instantie kon de keeper van Groene Ster 2 nog redding brengen, maar de rebound kon eenvoudig door Freek van Bussel binnengeschoten worden. Someren 2 ging door wisselen en het leek de wedstrijd eenvoudig te kunnen uitvoetballen. Er kwam wat meer onrust in het spel van de blauwwitten en Groene Ster 2 wist in de 72e minuut uit een fraaie vrije trap en in de 78e minuut uit een schot op randje zestienmeter terug te komen tot 5-2. In een schermutseling om de bal wist de aanvaller van Groene Ster 2 zich niet te beheersen. Dit had tot gevolg dat de Heerlenaren met tien spelers verder moesten. Someren 2 wist de score nog verder uit te bouwen naar 6-2 en 7-2. De 6-2 kwam voor rekening van Devi Fondon op aangeven van Rick Vereijken. De 7-2 kwam van de voet van Rick Vereijken op aangeven van Devi Fondon. Dit was tevens de eindstand.

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Sparta’25 2. Aanvang 11.00 in Beek en Donk op Sportpark ’t Heereind.

Opstelling: Wessel Pape, Wouter van Santvoort (57’ Jur Schweren), Jan Meulendijks, Niels Schweren, Norbert Maas, Bart Hurkmans (64’ Bob van Zon), Fabio Peters (57’ Rick Vereijken), Nick Kusters (70’ Stijn Sanders), Freek van Bussel (C) (70’ Dirk Swinkels), Pascal Loomans en Devi Fondon.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)