Someren 2 maakt het zichzelf ontzettend moeilijk uit bij Sparta’25 2

Hoofdklasse HK

27 september 2020 11:00

B. (Billal) Nouamani

Zowel Sparta’25 2 als Someren 2 hadden hun eerste wedstrijd van het seizoen met overtuigende cijfers gewonnen. Op gras speelden de mannen uit Someren een prima partij in Beek en Donk. Someren 2 was bijna de hele wedstrijd heer en meester, maar in de afwerking stond het vizier niet op scherp of de goed spelende keeper van Sparta’25 2 bracht redding. Een uitslag van 6-1 of 6-2 was zeker niet onterecht geweest. Daarom kwam Sparta’25 2 in de 81e minuut ook zwaar tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong. De blauwwitten lieten zich niet van de wijs brengen en in de 83e minuut was het alweer gelijk, 1-1. Nick Kusters schoot de bal goed binnen op aangeven van Freek van Bussel. Someren 2 ging vol voor de overwinning, waar het ook recht op had. In de 91e minuut was het Pascal Loomans die uit een corner van Nick Kusters de bal bij de tweede paal binnenkopte, 1-2. De mannen uit Beek en Donk kregen in de slotseconden nog een kopkans vrij voor goal, maar de bal werd door Sparta’25 2 overgekopt, eindstand 1-2. Als team werd er gestreden tot de laatste seconde met als resultaat de verdiende drie punten.

Aankomende zondag 4 oktober wacht de thuiswedstrijd tegen HVCH 2. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.

Opstelling:
Wessel Pape, Norbert Maas, Jan Meulendijks, Niels Schweren, Jur Schweren, Bob van Zon (77’ Bart Hurkmans), Tim v.d. Boomen (85’ Wouter van Santvoort), Nick Kusters, Freek van Bussel (C), Dirk Swinkels (60’ Pascal Loomans) en Devi Fondon.

SV Someren 1
Deurne 1