SV Someren wint derde wedstrijd op rij en stijgt op de ranglijst

Oirschot Vooruit 1 (zon)

2e klasse H

11 oktober 2020 14:30

SV Someren won in eigen huis met 2-0 van Oirschot Vooruit. In de eerste helft bracht Maico Meulen zijn team op voorsprong en na rust was Koen de Louw in z’n eentje verantwoordelijk voor een prachtige tweede treffer. Door de derde zege op rij klimmen de blauwwitten naar een tweede plaats op de ranglijst. Een ranglijst die vertekend is, want ook deze week werden meerdere wedstrijden niet gespeeld vanwege coronaperikelen.

De wedstrijd, die live werd uitgezonden door SIRIS-tv, kende een valse start, omdat de juiste shirts bij de tegenstander ontbraken. Daarom werd er begonnen in de reserveshirts van SV Someren. De eerste kans van de wedstrijd was voor de gasten, maar doelman Sil Joosten bracht redding na een actie van Fons Meeuwis. Daarna mocht Someren een vrije trap nemen, maar Koen de Louw trapte de bal hoog over het doel. Enkele minuten later was Oirschot Vooruit weer dreigend, maar de inzet van Joris Swaanen werd tot corner verwerkt door Sil Joosten.
Na ruim een half uur spelen, kwam Someren uit het niets op voorsprong: Maico Meulen ontving de bal net buiten de zestien, haalde meteen uit en liet de Oirschotse keeper kansloos, 1-0!
Er werd fysiek gestreden aan beide kanten en dat leidde binnen een half uur tot gele kaarten voor Nick de Louw en Luc Bouwmans. Bij Oirschot Vooruit kwamen Max van Kollenburg en Bram Meeuwis er na stevige overtredingen nog genadig vanaf bij arbiter Opsteen, maar aanvoerder Joris Swaanen kreeg wel geel na commentaar op de leiding.
De 1-0 ruststand was geflatteerd. Een gelijkspel zou de verhoudingen beter hebben weergegeven.

In de tweede helft gooide Someren alle schroom van zich af. Al na twee minuten mochten de blauwwitten in kansrijke positie een vrije trap nemen na een overtreding op Koen de Louw. Broer Nick nam de bal vol op zijn slof en deed dat uitstekend, maar de knappe safe van doelman Stockman voorkwam een tweede Somerense treffer. De thuisclub bleef aanvallen en was een paar keer dicht bij een treffer via Tim van den Boomen en Maico Meulen. De eerste voorzet werd net gemist, de tweede verdween rakelings voorlangs het doel.
De gasten speelden na rust rommelig en liepen zich telkens vast op de hechte Somerense verdediging en met name op centrale verdediger Nick de Louw, die heerste in de lucht en over de grond.
De gevaarlijkste Somerense aanvaller was Koen de Louw, die ouderwets goed op dreef was. In de 67ste minuut dribbelde hij voorbij zijn tegenstander, soleerde vanaf eigen helft richting het Oirschotse doel en verschalkte een verdediger en de uitkomende keeper met een fraaie stiftbal, 2-0.
Someren werd steeds sterker en het was wachten op een derde doelpunt. Maico Meulen was er dichtbij, maar raakte slechts de paal.
De enige kans van Oirschot in de tweede helft was een voorzet van Koen van Heerebeek, die via de bovenkant van de lat over het doel verdween.

Volgende week speelt Someren (als de omstandigheden het toelaten) weer een thuiswedstrijd tegen RKVVO.

Opstelling Someren:

Sil Joosten, Wesley vd Boomen, Luc Bouwmans, Nick de Louw, Ron van Stratum, Joost vd Velden (86 Oelse Venhuizen), Tim vd Boomen, Max Sonnemans, Koen de Louw, Luuk Hoeben (69 Justin Hoeben), Maico Meulen (83 Rick Vereijken).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan vd Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)