Eerste overwinning Someren 3

EVVC 2 (zon)

4 oktober 2020 13:00

Na een kleine nederlaag in de eerste wedstrijd tegen de reserves van Berghem Sport en een verdienstelijk gelijkspel in en tegen Budel 2 werd de eerste overwinning behaald van het seizoen 2020-2021. EVVC 2 werd thuis met 1-0 verslagen.

Nadat Someren in de eerste 10 minuten van de wedstrijd 2 goede kansen liet lopen kwamen de gasten uit Vinkel beter in de wedstrijd. Niet dat ze grote kansen kregen maar het initiatief lag duidelijk bij hen. Someren kwam moeilijk tot aanvallen omdat de strijd op het middenveld in het voordeel van EVVC werd beslist. Dit was ook mede het gevolg van de harde wind die het moeilijk maakte om goed te voetballen. Als Someren al gevaarlijk werd kwam het van rechtsbuiten Danny Welten die zijn directe tegenstander regelmatig te snel af was. Maar ook Danny wist deze kansjes niet te verzilveren. Ruststand 0-0.

Toch hadden we in de rust allemaal het gevoel dat er vandaag gewonnen kon worden. We waren zeker niet de mindere maar de inzet van de gasten was beter. Dit leidde ertoe in de 2e helft dat er qua inzet een schepje bovenop werd gedaan. Hierdoor werd EVVC terug gedrongen. Eerst was het Niels die het strafschopgebied opzocht en volgens velen onreglementair ten val werd gebracht. De goed leidende scheidsrechter vond het echter te weinig voor een strafschop. Slechts enkele minuten later kwamen we alsnog op voorsprong. Een vrije trap van aanvoerder Karel werd door Tjardo binnen gekopt. Op dat moment een verdiende voorsprong.

Met nog een kwartier op de klok ging EVVC alsnog aanvallender spelen. Ze kregen nog wel enkele kleine kansen maar de achterhoede van Someren onder leiding van (inval)keeper Ties van Baars hield bekwaam de nul, waarmee de eerste overwinning een feit was. Dit voelt lekker, zeker met de uitwedstrijd tegen Gemert 2 in het verschiet.

Schrijver namens Tjardo Knapen (graag gedaan overigens).