Someren JO19-1 wint in extremis

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse G

10 oktober 2020 16:30

Vandaag staat de topper op het programma in de hoofdklasse G voor Someren JO19-1, dat op bezoek gaat bij Sv Brandevoort JO19-1. Een fysiek team dat aan kop gaat met 7 punten uit 3 wedstrijden, op de tweede plaats gevolgd door Someren met 1 punt minder en 1 wedstrijd minder gespeeld. Een pittige klus voor de mannen van trainer Salim Zeroual.

Direct na de aftrap neemt scheidsrechter Clijsen al de hoofdrol in deze wedstrijd door 5 wedstrijdballen af te keuren, en daardoor het spel stil te leggen voordat er een goed stuk leer het speelveld op komt. Na de time-out komt Someren als beste uit de startblokken. Kevin Tomassen stuurt Luc van Berlo diep, die zijn tegenstander opzij zet, met een mooie breedtepass zet hij Tom Lintermans vrij voor de doelman en schiet beheerst binnen in de korte hoek. Na een kwartier wordt Brandevoort wakker, en krijgt het een dot van een kans, maar door een goed inglijdend blok van Daan van Vlerken, weet de spits niet scorend af te ronden. Someren creëert weinig, Brandevoort heeft het merendeel van het balbezit, maar tot een echte kans weten ze niet te komen. Een vrije trap net voor rust, wordt slim breed gelegd door Brandevoort, maar het schot op doel wordt op magnifieke wijze uit de kruising getikt door Kevin Aben, waarna de rebound in buitenspel positie binnen getikt wordt, dus wordt geannuleerd.

In de 2e helft vrijwel hetzelfde spelbeeld, Brandevoort veel in balbezit en Someren loerend op de counter. In de 64e minuut krijgt Brandevoort een identieke vrije trap, die wederom breed gelegd wordt, nu heeft de nummer 6 meer geluk met zijn schuiver en ziet de bal achter Kevin binnen vallen, 1-1. Vanaf dat moment gaat de scheidsrechter zich meer bemoeien met de wedstrijd door met onnodige gele prenten te strooien, en dit pakt voor Someren slecht uit, doordat we in de 83e minuut door moeten met een speler minder, vanwege een 2e gele kaart. Nu moeten we nog meer gaan knokken om het punt mee naar Someren te nemen. In de 91e minuut krijgt Someren toch nog een kans uit een vrije trap van Luc, maar hij ziet zijn schot in de muur verdwijnen, maar tot ieders verbazing ziet de scheidsrechter hier een handsbal, en legt de bal op de stip. Wederom gaat Luc achter de bal staan, en weet dit buitenkansje wel te benutten, 1-2. Ondertussen is Brent Weekers uitgevallen, waardoor Someren nog maar met 9 spelers op het veld staat, en dus vol op de verdediging moet spelen. Brandevoort gaat nu vol op de aanval spelen, en uit een vrije trap vanaf de middenlijn van de doelman, wordt onze doelman Kevin bijna verrast, maar weet de bal met zijn hand tegen de lat te tikken. Uit een spaarzame counter weet Kevin van de Voort de bal mee te krijgen, maar wordt door de doelman van Brandevoort onreglementair tegen de vlakte gewerkt, en zo kan ook de doelman het veld verlaten. Na 103 minuten spelen pompt Brandevoort de bal nog 1 maal de zestien meter in, met een perfecte kopbal lijkt de gelijkmaker er te komen, maar Kevin weet met zijn vingertoppen de bal tegen de paal te tikken, en er een corner van te maken. Na de genomen corner fluit scheidsrechter Clijsen voor het einde, in de schermutselingen daarna krijgt de spits van Brandevoort ook nog de rode kaart getoond.

Wederom een driepunter voor Someren, dat hard heeft moeten werken voor deze punten. Op basis van het wedstrijdbeeld niet geheel verdiend, maar daar hoor je aan Someren zijde niemand over klagen. De komende weken is Someren vrij gepland, en hopelijk kunnen we op zaterdag 31 oktober de competitie weer hervatten met een uitwedstrijd in Beek en Donk, waar Sparta’25 JO19-1 onze tegenstander is. Hopelijk zijn de supporters weer welkom, maar we wachten de komende weken het besluit van het ministerie af. Aftrap op sportpark ’t Heereind staat gepland om 14:45 uur.