Someren JO19-1 wint van zwak Stiphout Vooruit

Stiphout Vooruit JO19-1

Hoofdklasse G

3 oktober 2020 15:15

Op deze druilerige en supportersloze zaterdag, treedt Someren JO19-1 aan tegen Stiphout Vooruit JO19-1. Someren zag vorige week zijn wedstrijd afgelast worden tegen Heeze, in verband met coronaperikelen bij de tegenstander, dus spelen we vandaag pas onze 2e competitiewedstrijd van het seizoen. Stiphout speelde al 2 wedstrijden, waarvan ze er 1 om wisten te zetten in winst, en 1 eindigde in een nederlaag.

Someren maakt een superstart, binnen de minuut ligt de bal in het netje. Via de linkerzijde komt de bal op het middenveld aan bij Daan van Vlerken, die op de rechterzijde Daan Hurkmans ziet op komen denderen. Daan geeft de bal perfect voor op Luc van Berlo die behendig de bal achter de keeper legt, 1-0. Nog binnen de vijf minuten krijgt Someren 2 opgelegde kansen, eerst is het Stein die zijn bal voorlangs ziet gaan, daarna is er de kans voor Tom Lintermans, maar ook zijn bal mist precisie. Pas op het kwartier krijgt Stiphout zijn 1e kans vanuit een vrije trap, maar de jarige Kevin Aben weet deze bal eenvoudig te verwerken. Vanuit een ingooi van Joep Wijnen, verlengt Luc de bal op Stein, die zijn hoofd tegen de bal zet en in de 22e minuut staat de 2-0 op het scorebord. Someren krijgt in de 1e helft nog een paar kleine kansjes, maar gaat rusten met een 2-0 stand.

Zoals Someren de 1e helft begon, start het ook de 2e helft. Een verre uittrap van Kevin Aben, valt over de verdediging heen en wordt op waarde geschat door Mark Oudshoorn, die de bal over de uitkomende keeper van Stiphout weet te schieten, 3-0. Someren blijft kansen creëren, en komt met een voorzet van Joep bijna op 4-0, maar de doelman weet redding te brengen, de rebound komt nog bij Brent Weekers, maar al liggend op de grond weet hij niet voldoende kracht aan de bal mee te geven. Toch valt de 4-0 in de 74e minuut, via de kluts komt de bal bij Klaas van Eijk, die de keeper verschalkt met een behendige wipper. In de laatste 10 minuten krijgt Someren nog 2 momenten waar de score uitgebreid dient te worden, maar Klaas en Joep zijn beide niet koelbloedig genoeg om de 5-0 op het scorebord te schieten. In de achterhoede wordt niets weggeven de 2e helft, door het centrale duo Tom Maas en Kevin van de Voort, waardoor de 0 behouden wordt deze competitie. Na 93 minuten vindt de uitstekend fluitende arbiter Cruz het prima, en kan Someren de ongeslagen status behouden.

Prima overwinning vandaag voor de JO19-1, maar met nog meer precisie en koelbloedigheid had Someren hier een groot pak slaag kunnen geven aan Stiphout, dat nu nog enigszins gespaard bleef. Voor komende woensdag staat de inhaalwedstrijd tegen Heeze JO19-1 gepland, deze zal om 20:00 uur afgetrapt worden op sportpark het Lambrek, en de daaropvolgende zaterdag spelen we de uitwedstrijd tegen SV Brandevoort JO19-1, aanvang om 16:30 uur. Helaas worden beide wedstrijden afgewerkt zonder toeschouwers.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)