SV Someren/NWC vergeet zichzelf te belonen

SV Someren VR1 (zon)

DSE VR1 (zon)

Hoofdklasse B

27 september 2020 12:00

Het eerste vrouwenteam van Sv Someren/NWC heeft ook hun tweede wedstrijd niet winnend weten af te sluiten. op het eigen sportpark De Potacker ging DSE uit Etten Leur iets wat tegen de verhouding in met de 3 punten aan de haal.

Na de wedstrijd tegen FC Eindhoven goed geanalyseerd te hebben stond het vizier volledig op de wedstrijd tegen DSE. Er is afgelopen week hard, en gericht gewerkt aan de dingen die we graag in de wedstrijd terug willen zien. En dit hebben de meiden mee het veld ingenomen en perfect uitgevoerd. Met de juiste winnaarsmentaliteit en een goed verzorgd positiespel begon Sv Someren/NWC sterk aan de wedstrijd. Vooral op het Bewegelijke middenveld kreeg DSE Maar moeilijk grip. Waar de thuisploeg dus vol op jacht ging naar de openingstreffer was het toch DSE die het eerste doelpunt wist te maken. Een indraaiende vrije schop van Ashley de Bie werd door de Somerense defensie volledig verkeerd ingeschat en verdween in het doel achter Lindsey Stultiëns. Ook na dit ongelukkige tegen doelpunt bleef Sv Someren/NWC de betere ploeg en ging nu op jacht naar de gelijkmaker. Deze zou er ook gaan komen. Kim bankers werd met een lange bal weggestuurd en bleek niet te stoppen voor de DSE verdediging. Alleen keepster Britney Mouws wist de aanval af te stoppen maar de scheidsrechter kon niks anders doen dan de bal op de stip te leggen nadat ze Bankers onreglementair richting de grond werkte. Het was Lotte van Mourik die achter de bal ging staan en deze onhoudbaar binnen wist te schieten. hiermee scoorde zij het eerste doelpunt voor Sv Someren/NWC in deze competitie.

In de tweede helft kreeg DSE het spel van Sv Someren/NWC beter onder controle. Het was wel nog steeds de thuisploeg die het spel moest maken maar met een aantal snelle counters kwamen ze steeds vaker bij het doel van Lindsey Stultiëns. Vooral DSE speelster Senna El Messaoudi bleek een plaag voor de Somerense defensie. Zij pakte op het juiste moment haar ploeg bij de hand en wist DSE met een prachtige individuele actie weer op voorsprong te schieten. Totaal tegen de verhouding in moest de thuisploeg weer op jacht naar de gelijkmaker. Deze kans lag  in de eindfase nog op de voet van Lotte van Mourik maar helaas werd deze niet afgemaakt.

Zo bleven de vrouwen van Sv Someren/NWC na een goede wedstrijd toch weer met lege handen achter.
Deze week weer twee trainingsmomenten waarin we onze rug moeten rechten om ons klaar te stomen voor de competitiewedstrijd volgende week in Amsterdam tegen Buitenveldert. De aftrap van deze wedstrijd is om 14.00 uur.

SV Someren 1
Deurne 1