Someren verslaat De Ster met 1-3

De Ster 1

12 september 2020 20:00

Na twee bekernederlagen tegen Sportclub’25 en EFC bleek driemaal uiteindelijk scheepsrecht voor Someren: De Ster uit Stijn werd in de laatste bekerwedstrijd met 1-3 verslagen. Dat gebeurde met een elftal, waarin Luc Bouwmans, Sil Joosten (blessure), Oelse Venhuizen en Joost vd Velden (schorsing) ontbraken.

Na een kwartier spelen, kwam Someren op voorsprong. Een splijtende dieptepass van Nick de Louw bereikte Thijs Martens, die aanvankelijk stuitte op de doelman, maar in tweede instantie toch scoorde, 0-1.
Halverwege de eerste helft kwam de thuisclub met tien man te staan. Guillermo Lange reageerde zich na een tackle af op Gjalt Burger en kreeg rood van scheidsrechter Konings.
Daarna volgde de sterkste fase van de blauwwitten. Ze waren veelvuldig in balbezit en kregen ook doelkansen. Een schot van Koen de Louw en een lob van Thijs Martens werden goed gepareerd door doelman Hanckmann.
In de 39ste minuut was de Limburgse goalie kansloos nadat Luuk Hoeben een vrije trap nam. Hij legde de bal breed op Maico Meulen, die hard uithaalde en fraai scoorde in de bovenhoek, 0-2.
Kort voor rust kwamen de gasten ook nog op 0-3. Een voorzet van Koen de Louw kwam net achter Thijs Martens terecht, maar met een technisch hoogstandje, buitenkant voet, wist hij de doelman toch te verslaan.
De eerste vijfenveertig minuten waren voor de formatie van Dominik Vergoossen ongetwijfeld een opsteker richting de competitie.

Na rust bleek Thijs met een lichte blessure uit voorzorg aan de kant en de thuisclub probeerde nog wat aan de achterstand te doen. Invaller-doelman Dirk Kerkers, die foutloos keepte, werkte de bal na een vlammend schot over de lat. Uit de toegekende hoekschop scoorde Boyd Stoffels de 1-3, nadat de bal van richting veranderd werd.

Someren consolideerde de voorsprong en de Limburgse eersteklasser nam het initiatief over, maar veel kansen leverde het niet op. In de slotfase raakte de thuisclub nog wel een keer de lat, maar de eindstand bleef 1-3.

Someren: Dirk Kerkers, Wesley vd Boomen, Nick de Louw, Ron van Stratum, Gjalt Burger (74 Bob van Zon), Max Sonnemans, Maico Meulen, Luuk Hoeben, Koen de Louw (80 Norbert Maas), Justin Hoeben, Thijs Martens (45 Tim vd Boomen).

Someren eindigde in het  districtsbekertoernooi op de derde plaats en is uitgeschakeld. Het team kan zich nu volledig gaan richten op de competitie, die komende zondag begint met een uitwedstrijd tegen het Veldhovense Marvilde.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)