SV Someren 1 (zon) - EFC 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - EFC 1 (zon)

Someren 1 treft bekende tegenstander EFC

In de tweede poulewedstrijd van het districtsbekertoernooi is EFC komende zondag te gast op sportpark De Potacker.
In de laatste vijf seizoenen eindigden  de Eerselnaren altijd in de top van de 2e klasse F en werd telkens een periodetitel gewonnen. In de nacompetitie wilde het echter niet lukken, zodat promotie lang uitbleef.
In het afgebroken coronaseizoen 2019-2020 stond EFC na 17 wedstrijden ongeslagen op kop en dus was de uiteindelijke promotie zeker verdiend te noemen.
Onder leiding van hoofdcoach Roland Schuermans zijn de roodzwarten weer terug in de eerste klasse C, waarin ze ook speelden tussen 2010 en 2015.

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen is EFC goed van start gegaan met vier winstpartijen. Alleen in de oefenwedstrijd tegen Valkenswaard lieten de Dieprijt-spelers een steekje vallen. In vijf wedstrijden scoorden de EFC-ers maar liefst twintig treffers. Vorige week in het bekertoernooi werd eersteklasser De Ster nog met 5-1 over de knie gelegd. De nieuwe eersteklasser heeft, met o.a. Gijs Wuijts en Max van Limpt, de beschikking over gemakkelijk scorende spelers.

Someren wist in de oefenwedstrijden ook aardig het net te vinden, maar vorige week tegen Sportclub’25 (2-1) bleken onze blauwwitten nog niet helemaal klaar voor het ‘grotere werk’. Vooral in fysiek opzicht kwamen ze tekort tegen de tegenstander uit Bocholtz.  Misschien ook het gevolg van het feit dat er maar twee oefenwedstrijden werden gespeeld in de voorbereiding.

Zondag is EFC de favoriet voor de overwinning. Bij verlies is Someren nagenoeg zeker uitgeschakeld voor de volgende ronde van het bekertoernooi, bij winst of gelijkspel zijn er nog steeds mogelijkheden.

De selectie van coach Dominik Vergoossen kan hoe dan ook weer spelervaring opdoen en geleidelijk  toewerken naar het begin van de competitie. Als die over een paar weken begint, moeten de spelers er staan en zal blijken of ze er technisch en tactisch klaar voor zijn.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
30 aug 2020 Sportclub'25 1 - SV Someren 1 (zon) be 2 - 1
22 aug 2020 HEBES 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) vr 1 - 6
18 aug 2020 SV Someren 1 (zon) - RKVB 1 (zon) vr 5 - 0
08 mrt 2020 Mierlo Hout 1 - SV Someren 1 (zon) co 2 - 0
05 mrt 2020 Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) be 6 - 1

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd