Someren weet ook tweede bekerwedstrijd niet te winnen

EFC 1 (zon)

Groep 1 29

6 september 2020 14:30

Ook in de tweede wedstrijd van het districtsbekertoernooi  kwam Someren niet tot winst. Eersteklasser EFC ging met een 2-3 overwinning terug naar Eersel. Opvallend in deze wedstrijd was de toegekende penalty voor EFC in de 2e minuut. Er zou een overtreding aan vooraf zijn gegaan van Wesley van den Boomen. Wesley werkte de bal echter gewoon weg en een aanvaller van EFC kwam hierbij ten val. Scheidsrechter Mandemakers legde de bal toch op de stip.

In deze onderlinge ontmoeting, die in het verleden nog regelmatig tot spectaculaire wedstrijden leidde, werd de spanning door de snelle penalty al snel teniet gedaan. Doelman Wessel Pape zat nog dicht bij de ingeschoten bal van Joel Prat, 0-1. Meteen na het doelpunt had Someren de gelijkmaker in het vizier, maar een kopbal van Tim van den Boomen belandde tegen de lat. Een kwartier later kwam EFC op 0-2. Een vlotte aanval werd afgerond door Bram Jansen. Kort voor de rust wist Someren toch een keer te scoren, al was daar wel de hulp voor nodig van een EFC-verdediger. Die verlengde een kopbal van Koen de Louw tot achter zijn doelman. De 1-2 was ook de ruststand.

Kort na de rust kreeg EFC een tweede penalty. Nu ging Jesse van Gerwen achter de bal staan en schoot de bal onhoudbaar binnen, 1-3. In de tweede helft werd er door beide ploegen veel gewisseld. Someren bleef nadrukkelijk op zoek gaan naar een beter resultaat. Het duurde tot de 85ste minuut alvorens dit lukte. Een voorzet van Thijs Martens werd door Koen de Louw strak binnengeschoten, 2-3. Een eindoffensief leverde geen doelpunten meer op.

Komende zaterdag speelt Someren de laatste wedstrijd in deze eerste bekerronde tegen de Ster uit Steijn, aanvang 20.00 uur.