Someren blijkt nog niet helemaal klaar voor bekertoernooi

Sportclub'25 1

30 augustus 2020 14:30

Bocholtz – In het zuiden van Limburg verloor Someren 1 de eerste districtsbekerwedstrijd met 2-1 van Sportclub’25.

Beide tweedeklassers waren voor rust redelijk aan elkaar gewaagd, maar de thuisclub kwam halverwege op voorsprong. Na een voorzet van Bas Hünen bracht rechtsbuiten Bart Dieteren de stand na de eerste geslaagde aanval op 1-0. Bij die ene kans bleef het voor Sportclub’25 en Someren stelde er voor rust ook maar één mogelijkheid tegenover. Koen de Louw schoot de bal net naast het doel na een lage voorzet van Oelse Venhuizen.

In de tweede deel van de wedstrijd werd er door beide teams wat meer op de aanval gespeeld. De thuisclub bleek vooral fysiek sterker en Someren-doelman Sil Joosten wist met enkele knappe reddingen een tweede tegendoelpunt te voorkomen. Aan de andere kant was Nick de Louw doeltreffend. Uit een hoekschop van Thijs Martens kopte hij onhoudbaar de gelijkmaker in de touwen, 1-1.
Op het moment dat Someren wat meer initiatief leek te nemen, kwamen de zwartwitten toch weer op voorsprong, 2-1.

In de slotfase probeerden de blauwwitten nog iets te forceren. Doelman Job van de Walle van de thuisclub voorkwam een doelpunt van Koen de Louw ten koste van een hoekschop.  In de laatste minuut werd Nick de Louw in het vijandelijke zestienmetergebied omver getrokken en de Somerense spelers claimden een strafschop. Scheidsrechter Kerstges floot inderdaad, maar het bleek het eindsignaal van de wedstrijd te zijn.

Someren-trainer Dominik Vergoossen tilde niet zo zwaar aan de 2-1 nederlaag. “ We zitten nog volop in de oefenfase en het bekertoernooi beschouw ik als een onderdeel  van onze voorbereiding op de competitie.”

Die ‘oefenperiode’ krijgt komende zondag een vervolg tegen EFC, dat in zijn eerste bekerduel tegenstander De Ster met 5-1 over de knie legde.

Someren: Sil Joosten, Wesley vd Boomen, Oelse Venhuizen (Gjalt Burger), Nick de Louw, Ron van Stratum (Tim vd Boomen), Max Sonnemans (Rob Custers), Maico Meulen (45 Luc Bouwmans), Luuk Hoeben (45 Joost vd Velden), Koen de Louw, Justin Hoeben, Thijs Martens.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)