Someren JO19-1 toont veerkracht tegen Rhode JO19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse 5

15 februari 2020 15:30

Na het late gelijkspel tegen DAW JO19-1 van vorige week staat deze week de uitwedstrijd tegen Rhode JO19-1 op de wedstrijdagenda. Someren JO19-1 is erop gebrand vandaag weer een driepunter bij te schrijven om zo mee te blijven doen om de bovenste plekken in de Hoofdklasse-5.

In de openingsfase tasten de ploegen elkaar af. Er zijn weinig kansen te noteren en de wedstrijd speelt zich vooral op het middenveld af. In de 12e minuut mag Rhode de eerste kans opschrijven. Direct daarna doet Someren iets terug middels een schot uit de tweede lijn door Tim van den Boomen. De wedstrijd kan niet echt ontbranden. Someren heeft het merendeel van het balbezit maar kan weinig kansen creëren. In de 32e minuut is het dan ook Rhode dat op voorsprong komt. De linksbuiten komt door en zet met één steekpass de Somerense verdediging op het verkeerde been. Kevin Aben, die vandaag invalt voor Brian van Seccelen, kan niet voorkomen dat Someren op achterstand komt. Na de rust zal Someren uit een ander vaatje moeten tappen om de punten uit Sint-Oedenrode mee te nemen.

Someren komt goed uit de startblokken en zet Rhode direct onder druk. In de 55e minuut leidt dit tot een enorme mogelijkheid voor de Someraren. Na een combinatie aan de rechterkant van het veld ontstaat er een 3 tegen 1 situatie. De voorzet wordt door Marc van Enckevort op de lat geschoten waarna deze terug het veld in komt. Waar Someren recht heeft op de gelijkmaker is het Rhode dat in de 58e minuut de score weet te verdubbelen. De buitenspeler aan de rechterkant komt door en schuift de bal met de droge knal in de verre hoek.
Someren gaat in het vervolg van de wedstrijd alles op alles zetten om terug in de wedstrijd te komen door een verdediger uit het elftal te halen en Gijs Verberne in te brengen. Gijs staat echter goed en wel in het veld als Rhode een penalty krijgt van scheidsrechter van Dorst. Rhode benut deze penalty en de tussenstand is dan ook 3-0. Met nog 20 minuten te spelen zet Someren nog één keer aan en niet zonder resultaat. In de 69e minuut schiet Gijs Verberne de 3-1 binnen na een goede pass van Tim van de Boomen. In de 75e minuut is het dezelfde Tim van den Boomen die Mark Oudshoorn in scoringspositie brengt. Mark Oudshoorn weet deze kans feilloos te benutten en brengt Someren volledig terug in de wedstrijd, 3-2. Daarna gaat de storm van Somerense zijde wat liggen. Rhode beperkt zich tot verdedigen en Someren probeert kansen te creëren. De wedstrijd lijkt in een nederlaag te eindigen tot de 90e minuut. De bal wordt hoog ingebracht en na een vermeende charge van Thijs Santegoeds op de keeper van Rhode besluit de arbiter door te laten spelen. In het vervolg van de aanval wordt de bal weer ingebracht en valt op het hoofd van Klaas van Eijk. De comeback is compleet, 3-3. In de blessuretijd vallen er geen kansen meer te noteren en eindigt de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel.

Someren had deze wedstrijd het betere van het spel maar begon pas echt te voetballen na de 3-0. Een knappe comeback van een veerkrachtig Someren zorgt er uiteindelijk voor dat er toch een punt meegenomen kan worden naar de Potacker. Someren JO19-1 pakt vijf punten uit de eerste drie wedstrijden. De hoofdklasse ligt nu twee weken stil. Op 7 maart is s.v. Brandevoort JO19-1 de volgende tegenstander. De wedstrijd begint om 15:15 uur op de Potacker, tot dan!