Doelman Maarten Werts schiet Someren naar vierde bekerronde

Vianen Vooruit 1 (zon)

Groep 1 Laatste 64

22 december 2019 14:30

Districtsbeker - SV Someren heeft de derde ronde van de districtsbeker overleefd. Vianen Vooruit, de nummer 3 van de 2e klasse H, werd na penalty’s verslagen. De oersaaie bekerwedstrijd eindigde in 0-0.

De noodzakelijke penalty’s - het bekertoernooi kent geen verlenging- werden op sportpark De Potacker beter benut door de thuisclub. Voor Someren scoorden Freek van Bussel, Oelse Venhuizen, Justin Hoeben en Wesley van den Boomen. Voor de gasten uit Vianen scoorden Rik Willemsen, Wouter Evers en Mart Nuijen. De vierde strafschop werd door Jeroen Ebbens gemist. Maarten Werts keerde zijn inzet. De Somerense doelman ging vervolgens zelf achter de vijfde elfmeter van zijn ploeg staan en liet Vianen-goalie Remco Loeffen kansloos.

De wedstrijd was even bedroevend als het weer. Voor rust vielen er slechts twee doelkansen te noteren, beide voor de thuisclub. Na een pass van Wesley van den Boomen schoot Koen de Louw de bal recht op de keeper. De tweede kans viel uit een vrije trap (na onreglementair afstoppen van de bijna doorgebroken Koen). Freek van Bussel haalde gevaarlijk uit, maar doelman Loeffen strekte zich en bracht redding. Someren had het meeste balbezit en ook het iets betere spel, maar kwam niet verder dan het zestienmetergebied van de bezoekers. Ook na de pauze had de formatie van coach Dominik Vergoossen eerder door moeten drukken. Een uithaal van Wesley van den Boomen werd met de voet gekeerd door de Vianen-goalie en na een een-tweetje met Freek schoot Koen de Louw rakelings naast het doel. De gasten kregen in de gehele wedstrijd één doelrijpe kans, maar Rik Willemsen strandde op Maarten Werts. In de slotfase miste Koen de Louw het Vianen-doel nog een keer en dus moesten strafschoppen de beslissing brengen.

Aanvoerder Willemsen van Vianen Vooruit kon wel leven met de bekeruitschakeling. ‘Natuurlijk wilden we dit duel winnen, maar eigenlijk is het prima zo. De beker voelt als een verplichting. Er is weinig te halen voor ons’.
Voor Someren valt er nog wel iets te halen. In de vierde bekerronde spelen  de blauw-witten op 19 januari in Oss tegen derdeklasser Margriet.

Opstelling Someren: Maarten Werts, Wesley van den Boomen, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Robert van Lierop (80 Mike Kusters), Robin van den Aker, Tim van den Boomen (77 Nick Kusters), Max Sonnemans, Freek van Bussel, Justin Hoeben, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Gerard Verdonschot