Slechte competitiestart Someren JO19-1

Hoofdklasse 2

21 september 2019 14:30

T.P.H. (Theo) Peters

De 1e competitiewedstrijd van Someren JO19-1 wordt gespeeld op sportpark ’t Soarbrook tegen Blerick JO19-1. Met een gehavende selectie reist Someren richting het Limburgse Blerick, aangevuld met 2 spelers van de JO19-2.

Someren start de wedstrijd nog redelijk en krijgt na 6 minuten een vrije trap op de hoek van de zestien meter. Waar de bal goed wordt ingeschoten door Tim vd Boomen, weet de Blerickse keeper zijn hand tegen de bal te krijgen en verwerkt deze tot corner. Na een kwartier begint Someren steeds meer te verslappen, en is de concentratie ver te zoeken, wat leidt tot een gevaarlijke vrije trap in het zestien meter gebied. De indirecte vrije trap wordt voor Somerense kant gelukkig een prooi voor het vangnet. In de 26e minuut is Blerick er razendsnel uit bij een counter, de diepe bal wordt in 1e instantie nog weggekopt door Brent Weekers, maar wordt in dit duel uit balans gebracht door de aanvaller van Blerick. Scheidsrechter Peters staat aan de andere zijde van het veld nog te genieten van het najaarszonnetje, waar de aanvaller alleen op doelman Brian van Seccelen af kan, en de bal afspeelt op de mee opgekomen speler van Blerick, die de bal eenvoudig in het doel kan schieten, 1-0. Someren stelt daar vrij weinig tegenover, waardoor Blerick vlak voor rust de stand verdubbelt. Een vrije trap vanaf de zijkant, waait bij de 2e paal zomaar het doel in en Someren gaat met een 2-0 achterstand de rust in.

In de 2e helft veranderd het spelbeeld weinig, Someren wil wel, maar weet geen vuist te maken tegen de mantroepen uit Blerick. In de 85e minuut krijgt Someren nog een goede mogelijkheid om de aansluitingstreffer te maken, maar de kopbal van Luc Engelen wordt uit de kruising getikt door de doelman.

Een onnodig verlies, en dus een slechte start van de competitie. Volgende week moet Someren zich gaan herstellen voor deze nederlaag, en treedt dan aan op ons eigen sportpark ‘de Potacker’, tegen FCV-Venlo JO19-1, aanvang 15.15 uur, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)