Someren JO19-1 ten onder tegen Sparta ’18 JO19-1

ST Sparta'18/Kronenberg JO19-1

Hoofdklasse 2

12 oktober 2019 15:15

Someren speelt vandaag op sportpark ‘de Potacker’ de wedstrijd tegen Sparta’18/Kronenberg JO19-1. Voor Someren kan dit de eerste overwinning van het seizoen worden, de Spartanen hebben al 5 punten bij elkaar gesprokkeld.

De wedstrijd komt moeizaam op gang, en in het eerste half uur is het spel veelvuldig rond de middencirkel te vinden. Na 32 minuten is het Sparta ’18 dat aan de leiding komt. Een ingooi voor Someren wordt direct verspeeld, en zo kan de buitenspeler van Sparta ’18 via de punt van de zestien vrij op doelman Brian af, die hij weet te verschalken met een schuiver in de verre hoek, 0-1. Nog geen 2 minuten later wordt een vrije trap van de Spartaanse helft verkeerd beoordeeld door de defensie van Someren, en heeft de spits van Sparta ’18 vrije doortocht richting goal, en kan eenvoudig scoren, waardoor Someren binnen 2 minuten op een ruime achterstand staat. Nog voor rust weet Someren wel wat terug te doen, een uitstekende voorzet van Cas van Vlerken wordt schitterend binnen gekopt door Joep Verberne, 1-2.

Someren weet in de rust wat het te doen staat, en dat het geen onmogelijke opdracht is om nog punten in eigen huis te houden. Maar 8 minuten na rust krijgt Sparta ’18 een corner te nemen, en weet deze in geheel vrij staande positie binnen te koppen, 1-3. Wederom 2 minuten later, lijkt Sparta ’18 de wedstrijd te beslissen, door een vrije trap binnen te koppen, maar dit gebeurt in buitenspel positie. Someren weet zich in de 67e minuut toch weer terug te knokken in de wedstrijd, een verre uittrap van Brian van Seccelen wordt op waarde geschat door Marc van Enckevort, hij vindt de doelman op zijn weg, maar in de rebound weet Rob Custers de bal tegen de touwen te schieten, 2-3. Een slotoffensief van Someren levert verder weinig grote mogelijkheden meer op, en zo verliest Someren ook zijn 4e competitiewedstrijd op rij.

Komende week staat de knock-out ronde van de beker op het programma, en treedt Someren aan in en tegen Mierlo-Hout. Hopelijk weet Someren hier de omslag te vinden, en kunnen we de volgende ronde van de beker bereiken. De aanvang van deze wedstrijd is om 15:00 uur op sportpark de Beemd, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)