Someren 19-1 verliest in slotfase

FCV-Venlo JO19-1

Hoofdklasse 2

28 september 2019 15:15

Vandaag staat op sportpark de potacker de wedstrijd van de JO19-1 op het programma, tegen FCV Venlo 19-1. Waar Someren zijn 1e competitiewedstrijd vorige week verloor, speelde Venlo gelijk tegen SV Brandevoort.

Someren start goed, en krijgt de 1e grote mogelijkheid. Brent Weekers steekt Tim vd Boomen weg, maar Tim heeft iets te veel tijd nodig, zodat de verdediger van Venlo nog kan ingrijpen. Na 20 minuten is het wel raak, maar voor Someren aan de verkeerde kant van het veld. Een voorzet wordt niet goed verwerkt door de Somerense defensie, en valt voor de voeten van de fysiek sterke spits van Venlo, die geen moeite heeft om de 0-1 op het scorebord te zetten. Binnen de 10 minuten komt ook de 0-2 op het scorebord, na een voorzet komt de bal in de kluts bij de spits terecht, maar hij ziet zijn bal de paal raken. Via een verdediger van Someren komt de bal ongelukkig tegen de doelman aan, en rolt de bal alsnog het doel in, 0-2. Someren komt op het half uur dan toch weer terug in de wedstrijd. Daan van Vlerken speelt Tim vd Boomen in, deze draait makkelijk weg bij zijn tegenstander en schiet onberispelijk binnen, 1-2. Voor rust krijgt Someren nog 2 goede mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen, maar de doelman van Venlo redt bij doelkansen van Brent Weekers en Joep Verberne.

Een kwartier na rust komt Someren alsnog op gelijke hoogte. Een voorzet van Joep Verberne gaat over de voorhoede van Someren heen, maar op de punt van de zestien meter staat Rob Custers, die deze bal vanuit de lucht in de verre hoek schiet, en de doelman kansloos laat, 2-2. Someren gaat na deze goal op zoek naar de voorsprong, maar krijgt in de 88e minuut toch nog een tegenvaller te verwerken. Thijs Santegoeds wil de bal vanuit de achterhoede weg schieten, maar schiet tegen de spits zijn voet, die gestrekt in komt, maar scheidsrechter Claessen beoordeelt de situatie anders en laat door spelen. Direct uit deze balverovering legt de aanvaller de bal voor, en wordt binnen gewerkt, 2-3.

Een nederlaag die hard aan komt, nadat de 0-2 achterstand weg gepoetst was. Volgende week moeten we weer vol aan de bak, om de punten dan hopelijk wel mee te kunnen nemen. We spelen dan een uitwedstrijd tegen SV Brandevoort 19-1, aanvang 16:00 uur, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)