S.v.Valkenswaard – Someren 5-0

SV Valkenswaard 1 (zon)

2e klasse F

16 februari 2020 14:30

Deze wedstrijd kan Someren maar het beste zo snel mogelijk vergeten. Buiten het eerste kwartier van de wedstrijd, waarin men nog enkele goede kansen kreeg, was Valkenswaard de bovenliggende ploeg. Uitblinker bij Valkenswaard was Tohm van de Donk met 3 treffers.

Al  in de eerste minuut was er een kans voor Valkenswaard vanuit een corner, maar in de derde minuut was er kreeg Someren wel een heel grote kans. Door slecht uitverdedigen van Valkenswaard kreeg Luc Bouwmans balbezit stuurde Koen de Louw alleen op doelman Danilo Verus af. Het schot van Koen de Louw belandde op de lat, weg kans. In het vervolg kreeg Valkenswaard steeds meer grip op de wedstrijd. In de 36e minuut opende Valkenswaard de score. Een voorzet van rechts werd onvoldoende weggewerkt, waardoor de bal voor de voeten viel van Yannick Lacroix die doelman Maarten Werts kansloos liet.  Enkele minuten later was het al 2-0. Een corner van Valkenswaard werd door Tohm van de Donk verlengd tot in het doel. Dit was ook de ruststand.

Na de rust heeft Someren nog wel geprobeerd om de bakens te verzetten, maar zonder succes. Al in de 51e minuut profiteerde Thom van de Donk. Hij omzeilde de buitenspel val en scoorde de 3-0  Toch was er ook nog een kans voor Someren. Een  voorzet van Thijs Martens werd  door Koen de Louw goed ingekopt. maar de doelman van Valkenswaard stond op de goede plaats.  Someren probeerde met enkele wissels het tij nog te keren. Maar dit bleef zonder resultaat.  Het was Valkenswaard die nog 2 maal scoorden, eerst weer door  Tohm van de Donk, 4-0 en het slotakkoord kwam van de voet van Erwin Isbouts, 5-0.

Someren heeft 14 dagen de tijd om te herstellen van deze grote nederlaag om op zondag 1 maart tegen Hiilvaria te laten zien dat het beter kan.

Verslag : Fons Hasselman

Foto’s : Jan van de Broek