SV Someren deelt de punten met De Valk

De Valk 1 (zon)

24 november 2019 14:30

Someren - SV Someren en De Valk deelden de punten op sportpark De Potacker. Ralf van Beek bracht zijn team op voorsprong met een mooie volley. Daarna benutte Someren-doelman Maarten Werts een strafschop met de 1-1 ruststand als gevolg. Na rust domineerde de thuisploeg aanvankelijk, maar weer kwamen de bezoekers op voorsprong via Van Beek. Kort daarna bracht Thijs Martens de 2-2 eindstand op het scorebord.

De wedstrijd kwam traag op gang, maar na twintig minuten was de eerste goede doelkans voor de thuisclub. Thijs Martens strandde echter op doelman Verhoeven. Een minuut later bracht Ralf van Beek De Valk met een knap ingeschoten volley op voorsprong, 0-1. Halverwege de eerste helft was Someren dichtbij de gelijkmaker: na een corner van Justin Hoeben torende Koen de Louw hoog boven iedereen uit en kopte snoeihard op doel. Die kopbal had zeker een beter lot verdiend, maar belandde op de lat. Kort daarna kapte Koen zich vrij in het strafschopgebied en bracht Thijs Martens in stelling. De jonge aanvaller van Someren raakte de bal niet goed en de Valk-doelman kon eenvoudig ingrijpen. Na een hoekschop van Justin Hoeben werd Thijs even later naar beneden getrokken in de zestien. Scheidsrechter Van Daal aarzelde geen moment en wees naar de stip. Doelman Maarten Werts voltrok het vonnis eveneens resoluut, 1-1.

Someren-coach Vergoossen bracht halverwege twee verse krachten in het veld. De posities van Guilion Leyten en Luuk Hoeben werden ingenomen door Wesley van den Boomen en Luc Bouwmans. Beide spelers konden (na blessures) weer hun opwachting maken en Someren was in eerste instantie ook de bovenliggende partij. Maico Meulen speelde zich al snel vrij en mikte in de rechterbenedenhoek, maar doelman Verhoeven kon de bal met een knappe reactie tot hoekschop verwerken. Na een uur spelen, had ook Koen de Louw  de 2-1 op zijn schoen toen hij na slecht uitverdedigen in balbezit kwam. Vrij voor het doel kon hij de rust niet bewaren en schoot snoeihard over het doel. De derde Somerense kans was voor Maico, maar weer kwam doelman Verhoeven als winnaar uit de strijd.

Naarmate de tweede helft vorderde, kwam De Valk terug in de wedstrijd: Robin Smets joeg de bal na een uur spelen over het Somerense doel en twintig minuten voor tijd kopte verdediger Wesley van den Boomen een hoge bal precies voor de voeten van de inkomende Ralf van Beek. Die bracht met zijn tweede treffer de stand op 1-2.

Meteen na de aftrap maakte Wesley zijn fout goed: hij gaf een prima pass op Thijs Martens, die zijn team van dichtbij weer op gelijke hoogte schoot, 2-2.

Het gelijke spel was een terechte uitslag, maar De Valk had alsnog de winst kunnen grijpen in blessuretijd, want Van de Beek schoot rakelings naast (toen de bal via de arbiter gelukkig voor zijn voeten viel) en Luc Nouwen rausde de bal in kansrijke positie over het doel.

Daarom heerste er na afloop ook enige opluchting bij Someren.

Someren: Maarten Werts, Guilion Leyten (46 Wesley van den Boomen), Niels Schweren, Oelse Venhuizen, Mike Kusters, Max Sonnemans (80 Joost van der Velden), Maico Meulen, Justin Hoeben, Koen de Louw, Luuk Hoeben (46 Luc Bouwmans), Thijs Martens.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan van den Broek