Someren verslaat RKVVO met 1-3

RKVVO 1 (zon)

1 december 2019 14:30

Veldhoven – In Oerle bleef Someren voor de zesde keer op rij ongeslagen. Nummer twee RKVVO ging in eigen huis met 1-3 onderuit. Koen de Louw bracht zijn team na een 1-0 achterstand op gelijke hoogte en na rust zorgden weer Koen en Maico Meulen voor de terechte 1-3 eindstand.

De thuisclub begon sterk aan de wedstrijd en opende de score in de twaalfde minuut via Bart Sanders. De spits, die kort daarvoor nog een aardige kopkans onbenut liet, verschalkte na een dieptepass van Bas van Doormalen de iets te ver voor zijn doel staande Maarten Werts met een geplaatste lob, 1-0.
Someren ging daarna op zoek naar de gelijkmaker, maar was aanvankelijk te onnauwkeurig om RKVVO echt in het nauw te brengen. Na een half uur was Koen de Louw dichtbij een treffer, maar hij kopte de bal na een voorzet van Wesley van den Boomen, een meter naast het doel. Ook junior Thijs Martens, die meer en meer aan de deur klopt bij het eerste elftal, miste het doel rakelings na een vrije trap van Justin Hoeben. In de 37ste minuut kwam Someren alsnog op gelijke hoogte toen Koen de Louw een assist van Luc Bouwmans verzilverde, 1-1.

In de tweede helft  kwam de eerste dreiging van RKVOO-er Dave Jongenelen. Hij schoot van afstand hard en hoog over het Somerense doel. Daarna namen de blauwwitten het initiatief steeds meer in handen. In de 57ste minuut brak Koen de Louw de ban voor Someren. Na een pass van Maico Meulen kon hij in het centrum van de verdediging zomaar doorlopen en oog in oog met doelman Huijbers bracht hij zijn team uiterst koel op 1-2.
Nadat Benn Soetens de bal snoeihard over het Somerense doel had gepegeld, profiteerde Maico Meulen van de ruimte die de thuisclub bood. Hij kopte twintig minuten voor tijd een perfecte voorzet van Luc Bouwmans in de touwen, 1-3.
Na enkele wissels aan beide zijden consolideerde Someren de voorsprong. Er gebeurde lange tijd niet veel voor beide doelen, maar in blessuretijd veerde het publiek nog even op toen Koen de Louw bijna de 1-4 aantekende. De eerste kans werd verijdeld door doelman Huijbers en de tweede poging strandde op de paal. Niemand die daarover treurde: Someren boekte een mooie overwinning en kijkt uit naar de laatste twee competitiewedstrijden van dit kalenderjaar tegen Marvilde en EFC.

Spelers Someren: Maarten Werts, Wesley van den Boomen, Oelse Venhuizen (70 Robert van Lierop), Niels Schweren, Mike Kusters, Max Sonnemans, Maico Meulen, Justin Hoeben, Koen de Louw, Luc Bouwmans (86 Joost van der Velden), Thijs Martens (80 Luuk Hoeben).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan van den Broek