Someren maakt het onnodig spannend tegen Braakhuizen (1-0)

Braakhuizen 1 (zon)

2e klasse F

22 september 2019 14:30

Someren – De blauw-witten uit Someren wonnen de eerste wedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen verdiend met 1-0 van Braakhuizen. Mike Kusters scoorde al in de beginfase en doordat doelman Maarten Werts net voor rust een strafschop pareerde, hielden de Somerenaren de drie punten in eigen huis.

De thuisploeg begon sterk aan de wedstrijd en kwam al na vijf minuten op voorsprong. Via Joost van der Velden en Luuk Hoeben viel de bal voor de voeten van linksback Mike Kusters, die van afstand uithaalde en met een droge knal over de grond scoorde, 1-0.  Someren controleerde de wedstrijd in het eerste kwartier, had veel meer balbezit en kreeg ook nog een prima kans om de score te verdubbelen, maar Maico Meulen strandde op doelman Youri van Tilburg. Halverwege de eerste helft kwam Braakhuizen beter in de wedstrijd. Pal voor rust kregen de gasten de ideale mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen. Anthony de Haan mocht aanleggen voor een strafschop na een duwfout van Justin Hoeben. Penaltykiller Maarten Werts was de Geldropse routinier echter  te slim af en pareerde de pingel op fabuleuze wijze.

In de tweede helft was Someren de betere ploeg en kreeg goede mogelijkheden om te scoren. Nadat Koen de Louw de bal rakelings over het doel had gekopt, was doelman Van Tilburg ook nog twee keer een sta-in-de-weg. Doordat de thuisclub verzuimde om de kansen te benutten, bleef Braakhuizen hoop houden op een goed resultaat. Nadat Someren niet kon profiteren van een overtalsituatie en invaller Thijs Martens de paal raakte, begon de blauwwitte aanhang te vrezen voor een doemscenario in de slotfase, maar zover kwam het niet. De thuisclub gaf geen krimp meer en trok de 1-0 voorsprong toch nog redelijk eenvoudig over de streep.

Someren: Maarten Werts, Wesley van de Boomen (88 Robert van Lierop), Niels Schweren, Mike Kusters, Joost van der Velden (73 Max Sonnemans), Luc Bouwmans, Justin Hoeben, Koen de Louw, Luuk Hoeben, Maico Meulen (76 Thijs Martens), Oelse Venhuizen.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan van den Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)