ZSV 2 en Someren 2 delen de punten

ZSV 2 (zon)

Hoofdklasse HK

24 november 2019 11:00

De blauwwitten hadden na de zeperd van vorige week uit tegen Volharding 2 wat goed te maken. Op gewoon gras deden ZSV 2 en Someren 2 in de eerste helft weinig voor elkaar onder. Het spel ging op en neer en beide teams kregen kansen om de score te openen. De grootste kans van de eerste helft was duidelijk voor Danny Welten. Zijn vizier stond echter totaal niet op scherp om slecht verdedigen van ZSV 2 hard af te straffen, ruststand 0-0.

Na rust kwamen de blauwwitten zeer slecht uit de kleedkamer. Het was geen schim van de ploeg in de eerste helft. ZSV 2 had het veldoverwicht en in de 56e minuut resulteerde dit in de 1-0. Een vrije trap kon vrij binnengekopt worden. Someren 2 moest deze klap verwerken. Nog een twee minuten later kwamen de blauwwitten goed weg met een bal op de paal. Someren leek wakker geschud en het begon weer meer en meer te voetballen. Dit resulteerde in de 74e minuut in de gelijkmaker van Dirk Swinkels. In eerste instantie werd een schot van Nick Kusters nog geblokt, maar de rebound werd knap binnengeschoten door Dirk Swinkels. Beide teams hadden het gevoel dat er wat te halen viel. In de 82e minuut kwam ZSV 2 nog met tien man te staan door een blessuregeval, omdat de wissels al verbruikt waren. Someren 2 ging vol op de aanval, maar echte kansen kregen de Somerenaren niet tot de 92e minuut. Someren 2 kreeg door gevaarlijk spel in het zestienmetergebied een indirecte vrije trap op circa elf meter. De indirecte vrije trap belandde echter in de muur en de wedstrijd eindigde daardoor in een terecht gelijk spel.

Aankomende zondag wacht de thuiswedstrijd tegen koploper Erp 2. Someren 2 heeft tot nu toe alles thuis gewonnen. Kunnen de blauwwitten deze status ook behouden tegen, de verrassing van het seizoen, Erp 2? Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans (81’ Norbert Maas), Jan Meulendijks (C), Ron van Stratum, Robert van Lierop, Stijn Sanders (66’ Tom Peeters), Danny Welten (70’ Devi Fondon), Pascal Loomans, Nick Kusters, Dirk Swinkels en Fabio Peters.